- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مدیرعامل پارس جنوبی: ۶ نفر از ناپدیدشدگان هنوز در اتاقک شیشه‌ای محبوس هستند

عسلویه نیوز” مدیرعامل پارس جنوبی گفت: تعداد ۶ نفر از ناپدیدشدگان هنوز در اتاقک شیشه‌ای محبوس هستند و امکانات لازم برای زنده ماندن سرنشینان تا ۲۴ ساعت وجود دارد.

سید پیروز موسوی در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: عملیات امداد و نجات هوایی برای نجات جان ۱۲ سرنشین باقی‌مانده از شناور غرق شده در عسلویه از ساعت ۹ امروز صبح آغاز شده و امیدوار هستیم تعدادی از سرنشینان نجات یابند.
وی افزود: تعداد ۶ نفر از ناپدیدشدگان هنوز در اتاقک شیشه‌ای محبوس هستند که امکانات لازم برای زنده ماندن سرنشینان تا ۲۴ ساعت وجود دارد و امیدواری بسیار زیادی داریم که آنها نجات یابند.
رئیس ارشد پدافند غیرعامل پارس جنوبی خاطرنشان کرد: هلیکوپترهای مستقر در منطقه و هلیکوپترهای کمکی از مناطق مختلف بر فراز خلیج فارس به پرواز درآمده‌اند و هم‌اکنون عملیات امداد و نجات هوایی با همه تجهیزات ادامه دارد.
موسوی تصریح کرد: شناور رشادت نیز از سیری به منطقه اعزام شده و تجهیزات و امکانات بسیار مناسبی برای عملیات امداد دریایی در این شناور مستقر است.
وی ادامه داد: تمام ۶۰ نفر نجات یافته از این حادثه در سلامت کامل به‌سر می‌برند و چند نفر مصدوم نیز کاملا سلامتی خود را به دست آورده‌اند.
مدیرعامل پارس جنوبی یادآور شد: نیروی دریایی سپاه، اداره بندر و دریانوردی عسلویه، شرکت نفت و گاز پارس و نیروهای مردمی در این عملیات در کنار منطقه ویژه مشارکت داشتند و موفقیت خوبی در نجات جان سرنشینان این شناور داشته‌ایم.
بر اساس این گزارش، شب گذشته یک شناور با تعداد ۷۲ سرنشین در خلیج‌فارس در ۱۵ مایلی منطقه عسلویه غرق شد.
تاکنون بیش از ۶۰ نفر از سرنشینان این شناور نجات یافته‌اند.