- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

هیچ‌کس بزرگ‌تر از رئال‌مادرید نیست

خورخه والدانو در تازه‌ترین موضع‌گیری خود “آقای خاص” را هدف قرار داد و در کنایه به او عنوان کرد، هیچ کس بزرگ‌تر از رئال مادرید نیست.


مدیر کل پیشین باشگاه رئال مادرید جایگاه ژوزه مورینیو را زیر سوال برد و با کنایه گفت، رئال مادرید بزرگ‌تر از هر مربی یا بازیکنی است که در این تیم کار کرده است. والدانو که سال گذشته میلادی جنگ قدرت در باشگاه مادریدی‌ را به مرد پرتغالی واگذار و به ناچار سانتیاگو برنابئو را ترک کرد، گفت: “می‌دانم باشگاه مهم‌ترین است. در آنجا بازی کردم. مربی بودم و همچنین مدیر کل. هیچ کس مهم‌تر از حسی نیست که باشگاه در میان هوادارانش برمی‌انگیزد.”

به گزارش ایسنا،والدانو با اشاره به آقای خاص هم گفت: “او چیزهایی را با خود آورده است که رئال مادرید را به تیم امروزی تبدیل کرده است.”

وی درباره نیمار، بازیکن برزیلی که گفته می‌شود، رئال‌مادرید از مشتریان جدی او به شمار می‌رود، گفت: “او بازیکن بسیار خاصی است. کریستیانو قدرت دارد. مسی به طور عمومی از توانایی‌های بسیاری برخوردار است، ولی نیمار بسیار تاثیرگذار و فوق‌العاده دریبل می‌کند.”

حمله کلامی والدانو به مورینیو در حالی صورت می‌گیرد که آقای خاص تمام توجهش را به آبی – اناری‌ها دوخته و می‌گوید، کاتالان‌ها مدت‌هاست که دیگر الگو و نماد نیستند. سرمربی رئال مادرید که تلاش فراوانی برای رسیدن رونالدو به توپ طلا دارد، همچنین می‌گوید، مهاجمش بیش از هر بازیکن دیگری شایسته دریافت این جایزه و عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان است. مورینیو با اشاره به قهرمانی سال گذشته رئال مادرید در لیگا و همچنین چلسی در لیگ قهرمانان اروپا یادآور شد، این دو قهرمانی نشان می‌دهد که دوران بارسلونا در فوتبال اسپانیا و اروپا به پایان رسیده است.

اظهارنظر این مربی پرتغالی در حالی صورت می‌گیرد که بارسا به خاطر شیوه بازی‌اش در چند سال گذشته همواره مورد ستایش فوتبال دوستان قرار داشته است. مورینیو با بزرگ کردن ناکامی‌های بارسا در فصل گذشته گفت: “فکر می‌کنم، زمان آن فرا رسیده است که مردم کمتر درباره بارسلونا حرف بزنند و دیگر تلاش نداشته باشند، تیم‌ها را با بارسلونا مقایسه کنند.”

مورینیو که با مجله “فرانس فوتبال” صحبت می‌کرد، با نگاه به فصل گذشته گفت: “چرا مردم باید درباره بارسا حرف بزنند؟ رئال مادرید قهرمان اسپانیا است و چلسی هم قهرمان اروپا. بارسلونا در حال حاضر هیچ یک از این دو نیست.”

سرمربی پیشین اینتر بر این عقیده است که سبک بازی بارسا از دیگر تیم‌ها عقب مانده و او به همین خاطر فلسفه دیگری را برای بازی تیمش ترجیح می‌دهد: “عاشق آن هستم که عنوان‌های قهرمانی را به دست بیاورم؛ درست همان‌طور که بارسلونا انجام داد. آنها عنوان‌های زیادی را از آن خود کرده و در آینده هم این کار را خواهند کرد. البته شیوه مادریدی‌ها را ترجیح می‌دهم. فصل گذشته بسیار موثر بوده و در سطحی تاثیرگذار بازی کردیم.”

این مربی ۴۹ ساله افزود: “زیباترین و جنجالی‌ترین فوتبال را ارائه دادیم. از سبک بازی رئال مادرید لذت می‌برم. آنهایی که می‌توانند متقاعدم کنند، سبکی وجود دارد که جذاب‌تر از شیوه بازی ماست، باید تازه به دنیا آمده باشند.”

سرمربی سال‌های پیش چلسی در عین حال با احترام به تیم حریف گفت: “برخی مردم از سبک بازی بارسلونا لذت می‌برند و برخی دیگر هم نه. به فلسفه آنها احترام می‌گذارم و باید اعتراف کنم که بازی با آنها مشکل است. برخی تیم‌ها تلاش دارند تا از آنها کپی بردارند ولی مادرید شخصیت خود را دارد.”

مورینیو همچنین بر این باور است که رونالدو باید بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۲ شناخته شود؛ چرا که به عقیده او، بیش از لیونل مسی شایستگی دریافت توپ طلا را دارد: “لیونل و کریستیانو در سطحی متفاوت از دیگر بازیکنان حرکت می‌کنند. در مورد عملکرد کریستیانو در فصل گذشته هیچ قیاسی وجود ندارد. او لالیگا را برده و رکوردهای متعددی را شکسته است. از این گذشته او توانست به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ راه پیدا کند؛ آن هم با تیمی که انتظار نمی‌رفت تا آن مرحله پیش برود.”

مورینیو در پایان عنوان کرد، چنانچه مسی بار دیگر این جایزه را از آن خود کند، به این تصمیم احترام خواهد گذاشت: “اگر مسی برنده شود به این تصمیم احترام می‌گذارم و از ایت تصمیم بد نخواهم گفت.”