- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

دایی:کسی که مسخره‌ام کردسربازفراری است

علی دایی انتقادهایی را به آزاد بودن سرباز فراری که وی را مورد تمسخر قرار داده بود، عنوان کرد. سرمربی تیم راه آهن همچنین معتقد است که شرایط پرسپولیس در بازی فردا (یکشنبه) بهتر از تیمش است.


علی دایی سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس تهران، بیان کرد: قبل از هر چیز پیروزی غرور آفرین تیم ملی برابر کره را به همه تبریک می گویم. این بازی یکی از بهترین بازی‌های تیم ملی و مخصوصا در نیمه دوم بود که برد پر ارزشی به دست آمد.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: درباره پرسپولیس هم گفتن ندارد. این تیم همیشه بزرگ بوده، هست و خواهد بود. دچار نوسانات شده، اما مطمئنم که بهتر می‌شود. پرسپولیس در دو بازی آخرش نشان داده که رو به جلو حرکت می‌کند و ما بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت. اگر سه امتیاز بازی را کسب کنیم به صدر جدول می‌رسیم. به همین دلیل به دنبال برد خواهیم بود، تمرینات خوبی را انجام داده‌ایم و امیدوارم که خدا حق را به حقدار بدهد و هر تیمی که بهتر بازی می‌کند پیروز شود.

سرمربی راه‌آهن در ادامه با بیان این که اما و اگر در این بازی زیاد است، افزود: خدا را شکر می‌کنم که تاکنون نتیجه‌ بدی نگرفته‌ایم. امکانات و اردوهای خوبی که باشگاه در اختیارمان قرار داده باعث شده تیم از هر لحاظ آماده شود و ما روز به روز بهتر می شویم. مطمئنا اگر اتفاقی نیفتد امسال حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. به هر حال بازی فردا دشوار است و ما به نتایج هفته‌های اول پرسپولیس نگاه نمی‌کنیم و ملاک‌مان دو بازی آخر این تیم مخصوص بازی‌شان مقابل نفت تهران است. پرسپولیس در این بازی عالی بود و اگر بدشانسی نداشت پیروز می‌شد. ما با تیم بزرگی بازی می‌کنیم و با بازیکنان بزرگی روبرو هستیم. به همین دلیل حواسمان را باید جمع کنیم تا نکات فنی را به خوبی اجرا کنیم. مطمئنا اگر اشتباه داشته باشیم به ضررمان تمام می‌شود.

دایی ادامه داد: ما یک بازی عقب افتاده‌ هم داریم و اگر پرسپولیس را ببریم شرایط بهتری خواهیم داشت. ما باید از موقعیت‌ها استفاده کنیم. بازیکنانم شایستگی این را دارند که جزو سه تیم اول جدول باشند. هر روز سخت کار می‌کنیم و سعی می‌کنیم که بازی به بازی بهتر شویم و هر بازی را به چشم فینال می‌بینیم.

وی همچنین درباره بازیکنان مصدومش در این بازی و همچنین نبودن علی کریمی در این دیدار، توضیح داد: مهدی زارعی یکی از بهترین بازیکنانم است. اما متاسفانه این بازیکن را در اختیار نخواهم داشت، مطمئنا ما در این بازی ضربه بیشتری می خوریم. اما پرسپولیس آنقدر کهکشانی است که با نبود چند بازیکن تغییری پیدا نمی‌کند. مهدی بازیکن بزرگی است، اما در دو هفته‌ اخیر او را در تیم نداشتیم و سعی کردیم که جای خالی‌اش را با سایر بازیکنان پر کنیم. در آن طرف پرسپولیس آنقدر مهره روی نیمکت دارد که برایش تفاوتی ندارد. پرسپولیس روند رو به رشدی را پیدا کرده است و من آرزو می‌کنم به جز ما جلوی تمام رقیبانش موفق باشد.

سرمربی راه‌آهن همچنین درباره مطالباتش از پرسپولیس، گفت: با توجه به تورم اقتصادی در کشور ارزش طلبم از پرسپولیس یک سوم شده. الان یک سال است که از پرسپولیس رفته‌ام، اما هنوز از این باشگاه طلب دارم، این در حالی است که برخی از مربیان با آقایان رابطه خوبی دارند پولشان را گرفتند و رفتند، اما ما که حرفی نزدیم منتظریم. متاسفانه آدم زمانی که ساکت می ماند به حقش نمی رسد، الان مجبورم اگر تا آخر هفته‌ پولم را ندهند به کمیته‌ انضباطی شکایت کنم و حقم را بگیرم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که تعطیلات لیگ به ضرر راه‌آهن شد یا به نفع‌اش؟ عنوان کرد: برای ما فرقی نمی‌کند. پرسپولیس شرایط بهتری از ما داشت. آنها دو ماه زودتر از ما شروع کردند و بازیکنانش دور هم بودند. با این حال من دوست دارم تمام حریفانم با تمام قوا جلوی ما حاضر شوند. من فکر نمی‌کنم که بازیکنان پرسپولیس با یک هفته نبودن عقب بیفتند. آنها از همه تیم‌ها زمان بیشتری داشتند و به هیچ عنوان این مساله نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

سرمربی راه‌آهن در پاسخ به این پرسش که آیا اگر خودش در پرسپولیس بود، باز هم این حرف را می‌زد؟ گفت: فرقی نمی‌کند. باز هم دیدگاه همین بود. مگر من در تیم‌هایی نبودم که بازیکن ملی‌پوش داشتند. ما برای سربلندی تیم کار می‌کنیم و تمام سعی مان این است تا بازیکنانمان در سطح ملی بازی کنند، چون باعث غرور همه ماست. به هر حال نظر سرمربی تیم ملی این است که از راه‌آهن بازیکن دعوت نکند و من نمی‌توانم به او بگویم که حتما از تیم ما بازیکن بردار. شما به جایگاه راه‌آهن در جدول نگاه کنید. تمام سعی مان این است که به تیم ملی بازیکن بدهیم، اما این که سرمربی‌اش نمی‌خواهد باید حق را به او داد. در اردوی کیش من پنج بازیکن خوبم را نداشتم. حال چه فرقی می‌کند که این بازیکن در تیم ملی بوده است یا مصدوم. من آن را در اختیار نداشتم. نمی‌دانم شما با طرح این پرسش به دنبال چه برداشتی هستید. یادمان نرود که بازیکنان پرسپولیس در تعطیلات برای تیم ملی بازی کردند و تمریناتشان برای انجام بازی بزرگ با کره بود و با کسب برد از لحاظ روحی آماده‌اند. ما بازیکنان آنچنانی نداریم که پول آن چنانی هم به آنها داده باشیم. مجموع پرداخت‌هایمان به بازیکنان شاید یک سوم یا یک چهارم هزینه پرسپولیس نباشد، اما به اعتقادم برنامه‌ریزی درست مهم است و خدا را شکر می‌کنیم که کمی نشان داده‌ایم درست کار کردیم.

علی دایی در ادامه نشست خبری درباره سوال خبرنگاری درباره برنامه‌های طنز مجریان که حرکات او را به نمایش می‌گذارند، گفت: به هر حال بزرگ بودن چنین تبعاتی هم دارد، مخصوصا در مملکتی که به دنبال چنین مسایلی هستند. به اعتقادم مملکت ما آنقدر مشکل دارد که باید به آن برسیم. بعضی‌ها چشم دیدن بزرگان را ندارند و برای فرد شناخته شده ای مثل من از این کارها وجود دارد و من ناراحت نمی شوم. بزرگان تاوان‌هایی دارند که باید داد، مخصوصا در این مملکت. وقتی‌ یکسری مسایل ساده را حل نمی‌کنند، نباید انتظاری داشت، به نظرم طنز با مسخره کردن فرق می‌کند. طنز باید مردم را بخنداند نه این که لودگی و تمسخر باشد، به هر حال وقتی قانون نیست نمی‌شود کاری کرد، البته می شود کاری کرد، اما وقتش نیست، من اگر وقتم را برای حرف آدم‌های احمق و لوده صرف کنم از زندگی می‌مانم.

وی در ادامه با اشاره به این که فردی که او را به تمسخر گرفته سرباز فراری است، افزود: اگر وارد زندگی شخصی این آدم شویم می بینیم که وجودش برای جامعه ضرر است. او سرباز فراری است. وقتی نیروی انتظامی نمی‌تواند این آقا را به خدمت بگیرد، من علی دایی چه کار می‌توانم کنم. بگذارید خودشان با چنین برنامه‌های حال کنند. بعضی موقع‌ها از سایه خودمان هم می ترسیم. این کارها امروزه رواج پیدا کرده است. به هر حال یکی از این آقایان سرباز است و شما می دانید که کجا برنامه اجرا می‌کند، پس چرا تا به حال او را بازداشت نکرده‌اید. سربازی فقط برای قشر محروم است؟ در ضمن من که لیسانس هم گرفته‌ام به سربازی رفته ام. در مجموع نمی‌شود به این مسایل جواب داد و جوابش را باید از مسئولان بگیرید نه من.