- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

معاون سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور از اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد.

به گزارش عسلویه نیوز، مهران کفاش عصر چهارشنبه در حاشیه نشست با مسئولان شهرستان‌های جنوب استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت نهم و دهم در ارائه خدمات به مردم به ویژه مردم مناطق محروم عملکرد عالی داشته و هم‌اکنون بیشتر مردم کشور از این خدمات رضایت دارند.
وی افزود: مسئولان ارشد شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاها نیز باید همانند دولت تلاش کنند تا مردم به خوبی طعم موفقیت و رفاه را بچشند.
معاون سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ارزش والایی دارد و اجرای این امر موجب افزایش بودجه شهرها و روستاها می‌شود و بدون شک اجرای کامل این طرح موجب رضایت مردم می‌شود.
کفاش در ادامه از اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد و گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اختصاص یافته که نسبت به سال قبل دو برابر افزایش داشته است و این امر نشان دهنده توجه ویژه دولت به روستاها و شهرهای کشور است.
وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان از کل این اعتبار به دهیاری‌ها اختصاص دارد و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به شهرداری‌ها اختصاص یافته است و امیدوار هستیم که شاهد رشد و توسعه همه شهرها و روستاهای کشور باشیم.
این مقام مسئول افزود: شهرداران و دهیاران باید خلاق باشند و با ابتکارات خود نسبت به ساختن و آبادانی شهر و روستای خود کوشا باشند و بدون تردید وزارت کشور از همه طرح‌های ارزشمند حمایت می‌کند.
کفاش تصریح کرد: شهرداری‌ها باید به بخش خصوصی توجه بیشتری کنند و درآمد خود را از طریق رونق بخش خصوصی افزایش دهند.
معاون سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری‌های وزارت کشور از تحویل ماشین‌های آتش‌نشانی به شهرداری‌ها خبر داد و ابراز داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌هایی که در نوبت دریافت ماشن‌آلات آتش‌نشانی یا راه‌سازی هستند، این ماشین‌آلات در سه ماه آینده به آنها تحویل می‌شود.
فرماندار کنگان نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: نگاه دولت به شهرستان‌ها در چند سال اخیر بسیار مثبت است و همواره روند رو به رشدی در این راستا مشاهده می‌شود.
عباس تبرکی افزود: اگر چه کمبودهایی در برخی زمینه‌ها وجود دارد اما در مجموع شاهد توسعه و پیشرفت شایان توجهی در شهرستان کنگان نسبت به قبل هستیم.
فرماندار جم نیز بیان داشت: حجم کارهای عمرانی و عام‌المنفعه دولت در شهرستان جم چند برابر شده و مردم نیز به این امر اذعان دارند.
ناصر کشاورزی اضافه کرد: بازدید مسئولان عالی وزارت کشور از شهرستان‌ها و بررسی مشکلات موجود نشانه عزم دولت برای ریشه‌کن کردن محرومیت است و ما باید در این زمینه تلاش مضاعفی از خود نشان دهیم.