- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سرپرست فرمانداری بوشهر و حوادث شب گذشته

سرپرست فرمانداری شهرستان بوشهرگفت: آمادگی و حضوردر صحنه اعضای کمیته بحران، خسارت های توفان، بارندگی و مواج شدن دریا در شنبه شب در این شهرستان را به کم ترین رساند.

 

 

به گزارش “عسلویه نیوز” اسماعیل کاظمی افزود: با توجه به پیش بینی وقوع توفان و باد شدید که از خوزستان به سمت استان بوشهر در حال وزیدن بود همه دستگاه های امداد و نجات در این شهرتسان در آمادگی کامل بسر می بردند.

وی یادآورشد: اقدام بموقع شهرداری های شهرستان بوشهر برای پاکسازی کانال های دفع آب های سطحی نیز مانع از آبگرفتگی معابر شد.

سرپرست فرمانداری بوشهر اظهارکرد: با این وجود به دلیل شدت وزش باد که از آن به باد لیمر یاد می شود، باعث شد تا به تاسیسات زیربنایی از جمله پست وشبکه های برق خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: هنوز برآورد حجم خسارت ریالی توفان و نخستین بارندگی پاییزی شهرستان بوشهر انجام نشده است.

کاظمی اضافه کرد: جان باختن یک جوان در پارک شغاب شهرستان بوشهر براثر برق گرفتگی و پرت شدن یک دختر بچه سه ساله براثر شدت باد جلوی خودرو از دیگر تبعات توفان شنبه شب است.

وی گفت: نقص فنی در ایستگاه ۶۶ کیلوولت جفره، پرت شدن شی خارجی روی شبکه و آتش سوزی چهار دستگاه ترانس برق نیز باعث خاموشی برخی از محله های بوشهر در ساعتی از شب شد.

کاظمی یادآورشد: همچنین بسیاری از درختان تنومند معابر عمومی شهر بوشهر دچار شکستگی شدند و یک واحد مسکونی نیز آتش گرفت.

سرپرست فرمانداری بوشهر افزود: در جزیره خارک نیز پناهگاه کشتی ها تخریب شد که این امرخسارت هایی به برخی از لنج های چوبی وقایق های صیادی پهلوگرفته در اسکله وارد کرد.

وی بیان کرد: دو فروند شناور که در دریا بودند نیز در حوالی جزیره خارک دچار توفان شدند که با کمک شناورناجی و یدک کش اعزامی اداره بندر و دریانوردی بوشهر به ساحل هدایت شدند.

کاظمی گفت: شدت باد و لغزندگی جاده نیز باعث شد تا دو دستگاه خودرو اتوبوس و کامیون باری دچار سانحه شوند اما این حادثه تلفات نداشت.

وی افزود: برخی اخبار مبنی بر ناپدید شدن یک فروند قایق صیادی با دو نفر سرنشین در خور لشکری بوشهر نیز صحت ندارد و گروه امداد و نجات اداره بندر تا صبح روز یکشنبه در منطقه گشت زنی می کرد اما اثری از این قایق و سرنشینان آن پیدا نکردند و خانواده ای نیز خبر از ناپدید شدن اعضای خانواده خود نداده است.

وی با قدردانی از همکاری وهمدلی اعضای کمیته بحران شهرستان بوشهر یادآورشد: دستگاه های اجرایی و خدمات عمومی در حال برآورد نهایی خسارت های وارده هستند