- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

دلیل خاصی برای عدم دعوت شمسایی نشنیدم

کارشناس فوتسال گفت: صانعی در مورد خط خوردن بازیکنان صحبت‌هایی را مطرح کرد که اکنون نمی‌توانم آنها را عنوان کنم، اما اگر جای او بودم اصغری‌مقدم را حفظ می‌کردم.


    عصر روز گذشته جلسه هم اندیشی کادر فنی تیم ملی فوتسال با مربیان تیم‌های لیگ برتر برگزار شد.


در این جلسه اکثر سرمربیان لیگ برتری حضور داشتند که یکی از این افراد سیدمهدی ابطحی سرمربی تیم فوتسال حفاری اهواز بود.


به گزارش فارس، ابطحی در مورد این جلسه و دستاوردهای آن گفت: در این جلسه، در قالب دو موضوع مسائلی مطرح شد. اول اینکه سرمربی تیم ملی درباره اسامی بازیکنانی که خط زده بود، توضیحاتی داد و در وهله دوم در مورد مسابقات جام جهانی و اینکه در این دوره،تعداد تیم‌ها افزایش یافته و ۲۴ تیم در آن شرکت می‌کنند، صحبت شد.


وی ادامه داد: به نظرم این گونه جلسات باید ادامه داشته باشد تا اجماع کلی در بین اهالی فوتسال صورت بگیرد. هم اکنون ما خود را غیر مستقیم شریک می‌دانیم و به همین دلیل است که خوب همکاری نمی‌کنیم اما زمانی که به صورت مستقیم در مسائل شرکت داده شویم تعامل هم بهتر خواهد شد.


این کارشناس فوتسال خاطرنشان کرد: مربیان می‌توانند در تمرین تیم ملی حاضر شوند و این برای فوتسال خوب است. در گذشته چنین اتفاقی رخ نمی‌داد. نمی‌خواهم بگویم جلوگیری می‌شد اما مربیان نمی‌توانستند در تمرینات حاضر شوند. باید تلاش کنیم تا فوتسال ما به حدی برسد که قهرمان جهان شویم.


ابطحی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جلساتی در شرایطی مفید است که بتوان نقطه نظرات را عملی کرد،‌ تصریح کرد: اگر زمانی نظر خواهی ‌شود که کار از کار گذشته، فایده‌ای ندارد یعنی زمانی که تصمیمات گرفته شده نمی‌توان کاری کرد. بهتر است اول مشورت صورت گیرد و پس از آن در مورد مسائل مختلف تصمیم گیری کنیم.


این کارشناس فوتسال در ادامه گفت‌وگو در مورد علت دعوت نشدن برخی بازیکنان یا خط خوردن ملی پوشان سابق توضیحاتی ارائه داد. ابطحی عنوان کرد که در خصوص تک تک بازیکنان با صانعی صحبت کرده است.


وی در این‌باره ادامه داد: به سرمربی تیم ملی گفتم برخی بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند پایین‌تر از افرادی هستند که خط خورده‌اند، البته این حق سرمربی است که بازیکن را انتخاب کند. او هم به من گفت که برخی بازیکنان در تاکتیک ما جایی نداشتند. حال باید ببینیم در جام جهانی چه برنامه‌هایی دارند.


وی گفت: صانعی اعلام کرد برخی بازیکنان در بیشتر تمرینات خود را به آسیب دیدگی می‌زدند و از تمرینات در می‌رفتند در حالی که به هیچ عنوان آسیب دیده نبودند. خود را در تیم ملی می‌دانستند و به همین جهت به صورت جدی تمرین نمی‌کردند.


ابطحی با اشاره به عدم دعوت وحید شمسایی یادآور شد: من دلیل خاصی از صانعی و ترابیان در مورد دعوت نشدن شمسایی نشنیدم اما فکر می‌کنم به علت واکنشی که پس از عدم دعوتش به تیم ملی صورت گرفت صانعی او را در لیست قرار نداد. به نظرم مشکل بازیکنان ما این است که در ارتباطات خود دقت و توجهی ندارند و متوجه نیستند چه کلماتی را به کار می‌برند. در زمان حسین شمس هم شمسایی به تیم ملی دعوت نشد اما او پس از سکوت بار دیگر وارد تیم ملی شد. وحید پس از اینکه در لیست ابتدایی قرار نگرفت، فکر کرد همه چیز تمام شده است. حال دعوت نکردن او با این شرایط کار را برای سرمربی سخت می‌کند. زیرا سایر بازیکنان نیز فکر می‌کنند می‌توانند چنین صحبت‌هایی بکنند.


سرمربی تیم حفاری گفت: بعضی از دلائلی که صانعی برای عدم دعوت بازیکنان ذکر می‌کرد موجه بود و برخی هم مرا قانع نکرد. در مورد اصغری‌مقدم باید بگویم که اگر من سرمربی بودم او را دعوت می‌کردم. وی بازیکن با اخلاق و بدون حاشیه‌ای است اما هم اکنون که به تیم ملی دعوت نشده نباید آن حرف‌ها را در مصاحبه‌اش می‌گفت و باید ظرفیت خود را بیشتر می‌کرد. به سرمربی تیم ملی اعلام کردم که برخی از بازیکنان در حد جام جهانی نیستند و بازیکنان بهتری وجود دارند که به تیم ملی دعوت نشدند.


این کارشناس ادامه داد: صانعی صداقت دارد و تمام واقعیت‌ها را به من گفت. او در مورد خط زدن و عدم دعوت بازیکنان صحبت کرد. اما هم اکنون نمی‌توانم این مسائل را عنوان کنم. من اگر در تیمی باشم آخرین حربه‌ام برای تنبیه بازیکن، اخراج است. صد راه می‌روم تا به این نتیجه برسم. اما متاسفانه در ایران اخراج اولین راهکار است.


سرمربی تیم فوتسال حفاری اهواز در مورد استعفای علیرضا حاجتی از سمت مدیر عاملی باشگاه حفاری عنوان کرد: ما در حفاری مشکلی در موضوع مسائل مالی نداریم. تعجب کردم که حاجتی استعفا کرد. حفاری روال عادی خود را طی می‌کند. شاید در مورد پرداخت‌ها دیر و زود داشته باشیم اما سوخت و سوز نداریم. مشکلات اقتصادی گریبانگیر تمام تیم‌ها شده است اما باشگاه حفاری تمام پرداخت‌های گذشته خود را انجام داده است.