- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

حرکت خودجوش پرویز پرستویی + عکس

به همت خودجوش چندتن از رزمندگان جنگ و «پرویز پرستویی» و با هدف کم کردن آلام تمامی کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده، هفتمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، با نیت نذر فرهنگی و به همت خودجوش چند تن از رزمندگان جنگ و «پرویز پرستویی» و با هدف کم کردن آلام تمامی کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده ‌آذربایجان شرقی، هفتمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس مصادف با روز جهانی کودک به‌صورت بسیار شاد و مفرح به مدت دوازده روز از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه در شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس و بخش‌های خواجه، هوراند و خاروانا با تمامی روستاهای تابعه، برگزار شد و بیش از ۴۱۰۰۰ دانش‌آموز مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان به همراه معلمان خود در آن شرکت کردند.

هدف از برگزاری این جشنواره (با دوری از تکلف و شعارهای همیشگی)، گردهمایی و حضور فرد فرد تمامی دانش‌آموزان آسیب دیده حتی از دورترین و صعب‌العبورترین مناطق، با اجرای برنامه‌های بسیار شاد و در عین حال آموزنده برای بازگرداندن روحیه امید و نشاط در آستانه سال تحصیلی جدید برای فرزندان این نقاط بلادیده از ایران زمین بود تا بتواند پیام پایداری در سختی و امید به آینده را که از دستاوردهای همیشگی فرهنگ دفاع مقدس می‌باشد بصورتی نوین و غیرشعاری در سطح منطقه منتشر و این نوجوانان و کودکان را که بسیاری از آنان به علت حضور در روستاهای دورافتاده منطقه هرگز به سینما و تماشای دسته جمعی فیلم نرفته بودند با تجربه‌ای نو و فرحبخش روبرو کند.

از قسمت‌های اصلی این جشنواره، اجرای سرودهای دسته جمعی از جمله (ای ایران) توسط دانش‌آموزان با همراهی «پرویز پرستویی» و «نورالدین عافی»، راوی آذری کتاب (نورالدین پسر ایران) و نمایش فیلم طنز دفاع مقدسی (تخم مرغ جنگی) به همراه انیمیشن (شکرستان) و برگزاری مسابقات صمیمی، همراه با اهدا جوایزی همچون عروسک شخصیت‌های «شکرستان» و وسایل تحصیلی مورد نیاز این عزیزان بود، که تماما با شور و استقبال  این آینده سازان کشور روبرو شد.

در ادامه نیز «پرویز پرستویی» به معرفی و ذکر عبرت‌هایی از خواندن کتاب‌های دفاع مقدسی از جمله نورالدین پسر ایران، دا، بابا نظر، کوچه نقاش‌ها، شنام، پایی که جا ماند و بچه‌های کفیشه)می‌پرداخت و با دعوت از «نورالدین عافی» بر روی صحنه، این اسطوره زنده آذربایجانی دفاع مقدس را به حاضران هم استانی‌اش معرفی می‌کرد تا به ذکر خاطراتی شیرین و در عین حال عبرت‌انگیز و امیدبخش بپردازد.

در انتهای هر مراسم نیز به تمامی معلمانی که به همراه شاگردانشان در مراسم شرکت کرده بودند، کتب معرفی شده هدیه داده می‌شد تا در آینده و با مطالعه بیشتر، این فرهنگ انسان‌ساز را هرچه بهتر به آنان منتقل کنند.

 

از دیگر هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره می توان به «مالک سراج»، «کورش سلیمانی» و «علی صالحی» نیز اشاره کرد.

خوشبختانه در طی دوازده روز برگزاری جشنواره که در دو سانس مدرسه‌ای صبح و بعدازظهر (که در بیشتر مواقع  بصورت همزمان در دو شهر برگزار می‌شد) برگزارکنندگان برنامه توانستند قریب به اتفاق تمامی دانش‌آموزان روستایی و شهری منطقه گسترده زلزله زده ارسباران را با طی مسافت‌های چند ساعته بصورت رایگان در این جشنواره شرکت داده و پذیرایی کنند.

در انتها و در جمع‌بندی از نظرات معلمان و دانش آموزان و اولیاء و مسئولین محلی مشخص شد که جشنواره در تامین اهداف انسانی، اسلامی و ملی خود برای شادی بخشی و ارتقا روحیه در منطقه  کاملا موفق بوده و همگی شرکت کنندگان با شعف زیاد خواستار تکرار  چنین جشنواره‌هایی در آینده‌ای نزدیک شدند.

این جشنواره  همچون شش دوره گذشته با دبیری «سعید سیاح طاهری» از جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و با مدیریت «حبیب احمدزاده» برگزار شد.

پشتیبانان اصلی برگزاری این جشنواره مردمی عبارت بودند از جشنواره فیلم مقاومت، بنیاد فرهنگی روایت، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، نواحی مقاومت سپاه عاشورا در منطقه ارسباران، بسیج هنرمندان، انتشارات سوره مهر، دانشگاه هنر، واحد انیمیشن حوزه هنری، معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استانداری و ادارات آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و بخشداری‌های مناطق اهر، هریس، ورزقان، هوراند ، خواجه، خاروانا و روستاهای تابعه…