- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بهره‌برداری از مخزن «جداسازی دای سولفاید اویل از کاستیک» در پالایشگاه جم

رئیس اچ‌اس‌ای پالایشگاه جم از بهره‌برداری از مخزن «جداسازی دای سولفاید اویل از کاستیک» در پالایشگاه جم با اعتبار بیش از ۲ میلیارد ریال خبر داد.

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از مخزن «جداسازی دای سولفاید اویل از کاستیک» در پالایشگاه جم

به گزارش “عسلویه نیوز” محمدرضا دهقان منشادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه فجر جم بیش از ۲۷ درصد گاز کشور را تامین می‌کند و نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: تلاش برای پیشرفت این مجموعه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیشتر شده و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس اچ‌اس‌ای پالایشگاه جم از بهره‌برداری از مخزن «جداسازی دای سولفاید اویل از کاستیک» در این پالایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت این مخزن طی یک سال و با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال انجام گرفته است.

دهقان منشادی تصریح کرد: این پروژه در راستای حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع و مواد و رعایت قوانین و مقررات محیط زیستی تعریف شده است.

وی افزود: پروژه جداسازی دای سولفاید اویل از کاستیک با اهداف کاهش آلودگی هوا، افزایش خلوص دای سولفاید اویل (DSO)، بازیافت کاستیک انجام شده و انجام این طرح گام مهمی در راستای توجه به محیط زیست قلمداد می‌شود.

رئیس اداره اچ‌اس‌ای پالایشگاه گاز فجر جم اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه شرایط مناسب برای فروش دای سولفاید اویل و افزایش عمر عایق‌های حرارتی کوره زباله‌سوز نیز فراهم شده است.

وی در مورد محلول حاصل از اجرای این پروژه نیز گفت: محلول سود سوز آور، مراکس و مرکاپتان‌های جذب شده توسط این محلول که از بخش میانی برج مراکس در واحدهای شیرین‌سازی گاز خارج شده است خوراک یکی از واحد های شیرین‌سازی را تشکیل می‌دهد.

منشادی یادآور شد: با اجرای طرح فوق کاستیک همراه دای سولفاید پس از جداسازی به واحد احیاء مراکس برگشت داده شده و مجددا در فرایند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح دای سولفاید اویل در مخزن یاد شده ذخیره شده و با سرعت و حجم بیشتری به فروش می‌رسد و دیگر مجبور نیستیم که به دلیل نداشتن امکان ذخیره‌سازی دای سولفاید آنها را بسوزانیم.

دهقان منشادی اذعان داشت: از تمام توان و پتانسیل موجود برای رشد و پیشرفت در پالایشگاه جم استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.