- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تاسیسات گازی در سیراف است، اما عوارض آلایندگی به جم پرداخت می‌شود

سرپرست شهرداری سیراف گفت: تأسیسات گازی در سیراف است، اما عوارض آلایندگی به جم پرداخت می‌شود.
به گزارش “عسلویه نیوز”  غلامحسین حیدری دوشنبه‌شب در نشست پرداخت عوارض توسط شرکت‌های مستقر در کنگان اظهار داشت: سیراف از شهرهایی است که در پرداخت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده مورد ظلم واقع شده است.

سرپرست شهرداری سیراف افزود: سال‌هاست که تأسیسات گازی در سیراف واقع است اما عوارض پرداختی این تاسیسات به حساب شهرداری شهرستان جم واریز می‌شود و شهرداری سیراف تاکنون بهره‌ای از این عوارض نبرده است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که تمامی مراحل ذخیره، بارگیری و انتقال مواد نفتی از سیراف انجام می‌شود و متاسفانه از این یک درصد عوارض قانونی که باید پرداخت می‌شد، تاکنون محقق نشده است.

سرپرست شهرداری سیراف گفت: با تلاش دسته‌جمعی می‌توانیم به اهداف مورد نظر برسیم و باید راهکارهای مختلف را بیندیشیم تا منتج به نتیجه مطلوب شود.

رئیس اداره دارایی شهرستان کنگان نیز بیان کرد: شرکت‌هایی هستند که در محدوده شهرستان فعالیت می‌کنند ولی ثبت واقعی آنها در استان‌های دیگر است و عوارض واریزی آنها نیز در استان‌های دیگر است.

محمد بهنام‌نیا با اشاره به این مطلب که شرکت‌های مستقر در شهرستان باید در محل فعالیت، عوارض خود را پرداخت کنند افزود: عوارض پرداختی باید در اینجا و به نفع شهرداران وصول شود ولی متاسفانه این مهم انجام نمی‌گیرد.