- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اغذیه رایگان در مناطق محروم توزیع می شود

دبیر کمیته ملی شیر مدارس گفت : توزیع اغذیه رایگان در مدارس مناطق محروم کشور به زودی آغاز می شود.

 

علیرضا کریمیان در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: اغذیه رایگان شامل میوه تازه و خشکبار ، میوه های خشک شده ، کیک و بیسکوئیت است که در مدارس روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته همه استان ها توزیع خواهد شد.
وی گفت : اغذیه هر منطقه متناسب با نیاز غذایی دانش آموزان و شرایط اقلیمی توزیع می شود به عنوان نمونه در استان بوشهر به علت آن که خرما به وفور در دسترس است میوه های تازه مانند سیب و در استان آذربایجان غربی ، خرما توزیع می شود.

کریمیان افزود : اغذیه رایگان از سال های پیش در مناطق کمتر توسعه یافته توزیع می شد و ستادی متمرکز در پایتخت برای تهیه و توزیع آن دایر بود اما این ستاد از سال ۷۸ منحل و این مسئولیت به استان ها واگذار شد که البته گاهی مغفول مانده است.

دبیرکمیته ملی شیر مدارس همچنین از توزیع قطعی شیر از آذر در مدارس کشور خبر داد و اضافه کرد : طبق قانون بودجه امسال ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه برای تامین و توزیع شیر میان حدود ده میلیون نفر از دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی کشور درنظر گرفته شده است.

وی گفت: برنامه توزیع شیر در مدارس کشور از سال تحصیلی ۸۰-۷۹ آغاز شده است و امسال دوازدهمین سالی است که اجرای آن آغاز می شود.

سرانه سالانه شیر مدارس برای هر دانش آموز مانند سال های گذشته ۱۴ کیلوگرم است که در ۷۰ نوبت و هر نوبت به میزان ۲۰۰ سی سی توزیع می شود.