- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افزایش چشمگیر صادرات و واردات کالا از طریق گمرک منطقه وی‍ژه اقتصادی انرژی پارس در مهرماه سال جاری

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از روبط عمومی گمرگ سازمان منطقه ویژه   ۴۰ هزار و ۶۶۴ تن کالا به ارزش ۵۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۲۹ دلار طی مهر ماه امسال از طریق گمرک منطقه وی‍ژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۹۸ درصد و از حیث ارزش ۳۵ درصد افزایش داشته است .
احمد پورحیدر ، مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، با اعلام این مطلب گفت : در این مدت ۸۲ تن کالا به ارزش بیش از ۶۱۶۸۴۹ دلار از این گمرک ورود موقت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن و ارزش افزایش چشمگیری داشته است .
مدیرگمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود : در مدت یاد شده ۵۱ تن کالا به ارزش بیش از ۸۲۷۶۲ دلار از طریق این گمرک ترانزیت خارجی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش افزایش چشمگیری یافت . وی با اشاره به صادرات ۹۱۰ هزار و ۸۳۴ تن میعانات گازی به ارزش ۶۰۹ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۱۴۳ دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور گفت : این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰۶درصد و از حیث ارزش ۱۵۱ درصد رشد نشان می دهد .
همچنین ۶۱۸ هزار و ۷۲ تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش افزون بر ۳۱۶ میلیون ۸۸ هزار و ۱۷۰ دلار به خارج از کشور صادر شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۱۳ درصد رشد نشان می دهد .
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد : در مجموع در مدت یاد شده بیش از ۱ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۹۰۶تن کالا شامل پلی اتیلن سبک و سنگین ، میعانات گازی ، گازهای پروپان ، بوتان ، بنزن ، پارازایلین ، هوی اند ، اورتوزایلین ، رافینت ، گوگرد گرانول به ارزش بیش از ۹۲۵میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۱۳ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۰ درصد و از حیث ارزش ۷۷ درصد افزایش داشت است که عمدتاً به کشورهای چین ، ژاپن ، امارات متحده عربی ، هند ، اندونزی ، هلند ،‌بلژیک ،‌اسپانیا ، ترکیه ، رومانی ،‌تایوان ،‌تایلند ،‌مالزی ،‌ویتنام و افغانستان صادر شده است .