- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آزمایشگاه پایانه میعانات گازی عسلویه مرجع جهانی صحت‌سنجی شد

رئیس اداره شیمیایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: آزمایشگاه پایانه میعانات گازی عسلویه مرجع جهانی صحت‌سنجی شد.پارس جنوبی [1]

به گزارش” عسلویه نیوز”  به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، برومند شهبازی اظهار داشت: با اعطای گواهینامه ISO/IEC ١٧٠٢۵، آزمایشگاه پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه به عنوان «مرجع بین‌المللی صحت‌سنجی» در زمینه آزمایش‌های مورد نیاز نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی انتخاب شد.

وی تصریح کرد: این موفقیت جهانی در نتیجه رعایت آخرین دستورالعمل‌های استاندارد، به‌کارگیری نیروهای توانمند و رعایت الزامات کلی و ارتباط با موسسات معتبر بین‌المللی به دست آمد.

این مسئول گفت: اداره شیمیایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، شامل آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت و ارزیابی نفت خام و میعانات گازی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی (full crud assay) در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی از توانمندی قابل توجهی برای ارائه تمامی خدمات فنی و تخصصی برخوردار است.

شهبازی اضافه کرد: مدیریت شیمیایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان ذی‌صلاح و متخصص در زمینه آزمایش‌های نفت خام و فرآورده‌های نفتی از طریق موسسه اعتباردهنده استاندارد اروپایی (DAKKS) به تمام مراجع و موسسات و کمیته‌های بین‌المللی اعتبار سنجی (ASTM وIP) معرفی و تایید شده است.

این مسئول یادآور شد: این موفقیت که با رعایت چهار منبع مدیریتی، فیزیکی، مالی و فناوری مطابق با تجهیزات پیشرفته مربوط به عملیات صحت‌سنجی و به‌کارگیری آخرین دستورالعمل‌های استاندارد و استفاده از نیروهای توانمند و مجرب محقق شد، سبب ارتقای سطح خدمات آزمایشگاهی صنعت نفت کشور در سطح کشورهای عضو اوپک شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت پایانه‌های نفتی ایران با برخورداری از یک آزمایشگاه مرجع، یکی از بزرگترین مراکز سنجش کیفی نفت خام در سطح جهان است و می‌تواند آزمایش‌های مربوط به نفت خام و فرآورده‌های نفتی را به طور دقیق و بر اساس آخرین استانداردهای مرجع بین‌المللی انجام دهد.

شهبازی با بیان اینکه از مهم‌ترین ویژگی‌های کار صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور، لزوم همخوانی و مطابقت با استانداردهای روز دنیا است، تاکید کرد: اخذ گواهینامه یادشده، نظارت، کنترل و دقت بر عملیات صادرات نفت را افزایش خواهد داد.

رئیس اداره شیمیایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: مرجعیت بین‌المللی آزمایشگاهی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران سبب تمایل و اعتماد متقابل بیشتر مشتریان برای خرید نفت ایران می‌شود.