- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ظرفیت اقامتی قشم به چهارهزارو ۶۰۰تخت رسید

جنوب پرس: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزادقشم گفت: با نوسازی، تجهیز و راه اندازی مجدد مجتمع اقامتی طولا، افزون بر ۲۰۰ تخت دیگر به ظرفیت اقامتی جزیره قشم اضافه شد و مجموع ظرفیت اقامت در این جزیره به بیش از چهارهزار و۶۰۰ تخت رسید.
به گزارش جنوب پرس حمید امینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مجتمع اقامتی طولا که در سالهای گذشته برای پذیرش مسافران ویزا چنج مورداستفاده قرار می گرفت، مدت مدیدی بلااستفاده مانده بود، ولی اخیرا به همت یک سرمایه گذار بازسازی و تجهیز شده و وارد چرخه پذیرش مسافر قرار گرفت.

به گفته وی فاز دیگری از این مجتمع هم اینک در حال تجهیز و نوسازی است و با پایان یافتن این عملیات در پاییز سال جاری، ۴۰۰ تخت دیگر نیز در این مجتمع آماده بهره برداری خواهد بود.

وی یادآور شد: جزیره قشم میزبان سالانه بیش از چهار میلیون گردشگر ورودی داخلی و خارجی است و برای پذیرش این تعداد مسافر به تعداد بیشتری واحد اقامتی در تیپ های مختلف نیاز دارد که در این میان ظرفیت های محلی و روستایی نیز در خور توجه و اهمیت است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه هم اینک در هفت روستای این جزیره مهمانخانه محلی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از چهل پروژه ایجاد و احداث واحدهای اقامتی هم در درجات و ستاره های مختلف در مراحل مختلف ساخت در جزیره قشم هستند.

امینی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی وضعیت اقامت در قشم این است که بیشتر واحدهای اقامتی از ابتدا و بنیان به منظور هتل ساخته نشده اند و در ادوار مختلف به سبب تقاضای زیاد و حجم بالای مسافر، بنا به ضرورت، تعدادی از ساختمان های مسکونی با اندکی تغییر به واحدهای اقامتی تبدیل شده اند.

وی نبود هتل بزرگ و مناسب برای برگزاری رویدادهای بزرگ بین المللی و حتی ملی در قشم را یکی دیگر از مشکلات این جزیره خواند و یادآور شد: امید می رود با راه اندازی چند هتل بزرگ در دست احداث، این خلا تا حدود زیادی مرتفع شود.