- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

دومین گردهمایی مدیران HSE پارس جنوبی

عسلویه نیوز ،دومین گردهمایی مدیران و رؤسای بهداشت، ایمنی و محیط زیست( HSE ) پارس جنوبی با هدف هماهنگی هرچه بیشتر فعالیتهای ایمنی پیمانکاران و نظارت بهتر بر عملکرد آنان در سطح سایتهای عملیاتی و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات پروژه های پارس جنوبی برگزار شد .

محمد مهدی قاسمی رئیس بهداشت ، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه تمامی پیمانکاران حاضر در پارس جنوبی ملزم به رعایت جدیدترین استانداردهای بین المللی در سطح پروژه ها هستند ،گفت: پیمانکاران تحت نظارت در سایت های پارس یک و دو ، بایستی در زمینه ارتقای کمی و کیفی مسایل ایمنی، همکاری متقابلی با کارفرما داشته باشند.

به گزارش عسلویه نیور به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس ، قاسمی اعلام کرد: مهمترین سرفصل های مقررات ایمنی با نظارتی دقیق در پارس جنوبی به اجرا درمی آید، به گونه ای که طی ۶ ماه گذشته ، شاهد پیاده سازی چرخه وسیع تری از قواعد ایمنی در ساخت و سازها پروژه های فعال بویژه در فازهای۱۲ ، ۱۵ و۱۶ و همچنین ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی بوده ایم.

وی افزود: با توجه به وسعت فازهای بهره برداری شده و نیز حجم انبوه عملیات ساخت و ساز، نظارت های بیشتری مبتنی بر تازه ترین اصول بین المللی ایمنی در دو بخش سایتهای عملیاتی و دفاتر مهندسی شرکتهای پیمانکار از سوی شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای طرح های پارس جنوبی آغاز شده است.

قاسمی، ارزیابی کارکردهای کمیته کاهش آلودگی هوای عسلویه، راهبردهای ارتقای سطح استاندارد زندگی پرسنل در مناطق عملیاتی، مدیریت پسماندهای پارس جنوبی، نظارت بر بهداشت کمپ ها ، تشکیل ستاد سلامت، مدیریت خروجی پساب های بهداشتی کمپ ها، ریشه یابی علل حوادث به صورت ماهانه و راهبری فعالیتهای آموزشی ، فرهنگ سازی و تبلیغات را از جمله محورهای مهم مورد بررسی در دومین گردهمایی مدیران HSE پارس جنوبی برشمرد.

مدیر ایمنی شرکت نفت و گاز پارس گفت: با توجه به ماهیت و زیرساختهای مدیریت بحران ، طبق سناریوهای طرح شده در این گردهمایی ، در آینده نزدیک نسبت به برگزاری مانورهای مشترکی با حضور تمامی ارگانها و شرکتهای مستقر در منطقه، اقدام خواهد شد.

قاسمی عنوان کرد که کاهش تعداد حوادث منجر به فوت در سطح پروژه های عملیاتی، ورود شرکتهای پیمانکار حوزه نفت و گاز و انرژی به انجمن های حرفه ای بهداشت،ایمنی و محیط زیست در سطوح بین المللی و نیز پیاده سازی راهکارهای جدید پیشگیری از بروز حوادث با نظارت شرکت نفت و گاز پارس ، نشانه ای از توسعه شاخص های ایمنی برای حفاظت از نیروی انسانی فعال در طرحهای عظیم پارس جنوبی است .

به گفته وی همچنین در این گردهمایی مقرر شد در جهت ارتقا سطح عملکردHSE پیمانکاران ، با تدوین دستور العمل امتیازدهی به عملکرد شرکتها و افراد خصوصا از طریق برآورد ساعات کار بدون حادثه و مقایسه با شاخص های استاندارد نسبت به انتخاب و معرفی افراد و شرکتهای برگزیده و تخصیص جوایز و تقدیر نامه بصورت ماهیانه ، اقدام شود.

گفتنی است در دومین گردهمایی مدیران بهداشت ایمنی و محیط زیست منطقه پارس جنوبی مدیران و نمایندگان ارشد ایمنی شرکت های نفت و گاز پارس، پتروپارس، مهندسی و ساختمان صنایع نفت ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،پترو سینا آریا ، مدیریت طرحهای صنعتی ایران، پتروپارت،راه ساحل و مجتمع گازی پارس جنوبی حضور داشتند.