- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

استمهال بدهی پرورش دهندگان میگو استان

عسلویه نیوز- وزیرجهاد کشاورزی گفت: برای رونق بخشیدن به صنعت پرورش میگو در استان بوشهر در صدد عملیاتی کردن مصوبه دولت در استمهال بدهی پرورش دهندگان هستیم.

به گزارش عسلویه نیوز به ونقل از روابط عمومی بخشداری دلوار صادق خلیلیان دوشنبه درجمع خبرنگاران در سایت پرورش میگوی دلوار استان بوشهر افزود: با عملیاتی کردن این مصوبه و استمهال بدهی های پرورش دهندگان تمام حوضچه های پرورش میگو به چرخه تولید بر می گردند.
وی بیان کرد: برای اینکه استمهال وام ها را داشته باشیم نیاز است که منبعی که هزینه این استمهال را تامین کند،مشخص شود که از طریق وزارت کاروامور اجتماعی از یارانه های مربوط به تسهیلات بنگاههای کوچک زودبازده این محل مشخص شده و تامین شود.
خلیلیان با اشاره به اینکه تمام زیرساخت های موجود برای پرورش میگو توسط دولت فراهم شده است اضافه کرد: در تکمیل زیرساخت های این مزارع مثل برق رسانی نیاز به حمایت مالی جدی است که تصمیم گرفته شده از طریق صندوق توسعه سرمایه گذاری استان بوشهر به این امر کمک شود.
وزیرجهاد کشاورزی گفت: استان بوشهر از نظر آبزیان و به ویژه تولید میگوی پرورشی در کشور مطرح است به گونه ای که از حدود شش هزار تن تولید میگو در کشور حدود سه هزار و ۶۰۰ تن مربوط به استان بوشهر است و این نشان می دهد این استان در زمینه تولید میگوی پرورشی حایز رتبه اول است.
خلیلیان افزود: تمام تلاشمان را برای بازاریابی برای محصول میگوی پرورشی و حل مشکل بدهی های معوقه پرورش دهندگان انجام می دهیم تا مجددا صاحبان حوضچه هایی که از تولید خارج شده اند مجددا به چرخه تولید بازگردند.