- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

خط ویژه دوچرخه در بوشهر مورد تائید راهنمایی و رانندگی نیست

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: مسیرهای تعیین شده و خط ویژه دوچرخه در شهر بوشهر مورد انتقاد بود و مورد تائید راهنمایی و رانندگی نیست.

 

به گزارش “عسلویه نیوز” فتح‌الله بحرینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ای که در شورای ترافیک تصویب شده مقرر شد خط ویژه دوچرخه در شهر بوشهر ایجاد شود اما انجام این کار از نظر راهنمایی و رانندگی مورد تائید نیست و مشکلاتی هم ایجاد کرده است.

وی افزود: در برخی مسیرها، خط ویژه دوچرخه خلاف جهت خودروهای دیگر است و همین امر موجب خطرهای فراوانی برای دوچرخه سواران خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر تصریح کرد: در همین ارتباط ما اقدامات خود را برای رفع این مشکل آغاز و به شهرداری اعلام کردیم به زودی موارد مشکل‌دار را اصلاح کند.

بحرینی تاکید کرد: خط ویژه دوچرخه در شهر بوشهر از روی اصول و ضوابط ایمنی ترافیک انجام نشده و باید اصلاح شود.

لازم به ذکر است رئیس اداره ترافیک شهرداری بوشهر اخیرا از ایجاد مسیر ۴۲ کیلومتر در شهر بوشهر برای عبور و مررور دوچرخه‌سوراران خبر داد بود.

در حالی که خط کشی‌های ویژه مسیرهای دوچرخه هم در شهر بوشهر مشخص شده اما نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی با انجام چنین کاری موافق نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت‌های آموزشی را از مهم‌ترین اقدامات پلیس راهور استان نام برد و خاطرنشان کرد: این پلیس با اجرای طرح‌هایی چون فرهنگ یاران پلیس، همیاران پلیس، پلیس مدرسه، آموزش عمومی رانندگان، اولیاء دانش آموزان، کارمندان ادارات و سازمان‌های دولتی سعی در آگاهسازی افراد نسبت به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کرد.

بحرینی در ادامه تخلفات کنترل شده را از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر در ۵ ماهه گذشته بیش از ۱۶۱ هزار مورد عنوان کرد و تصریح کرد: این تخلفات شامل مواردی چون عدم استفاده از کمربند ایمنی، عبور از چراغ قرمز، استفاده از تلفن همراه و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.