- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تهدید حسنوند برای استعفای معاونش/ اختلاف دولت و وزارت کشور درباره استانداری/ گزینه های نمایندگان برای دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش “عسلویه نیوز” در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خوردند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

* فریدون حسنوند در بخشی از سخنانش در جشن غدیر کارمندان استانداری گفت: در جلسه ای از زارع معاون پشتیبانی پرسیدم می توانید کمک هزینه سفر کارمندان استانداری برای سفر زیارتی مشهد را بدهید که وی هم پاسخ مثبت داد و من در جمع کارمندان استانداری این وعده را به آنها دادم. اما چند روز بعد که پیگیر موضوع شدم، وی گفت بودجه ای نداریم. من هم به وی گفت: جوگیر شدی و من هم وعده دادم. حالا هم یا استعفا بده یا این کمک هزینه را تامین کن. به گفته حسنوند، نهایتا زارع از اعتبارات رفاهی توانست کمک هزینه سفر کارمندان استانداری به مشهد را تامین کند.

 * گفته می شود دلیل عدم معرفی استانداران جدید طی دو هفته گذشته، پیشنهاد مشاوران دولت بوده که خواسته اند تا قبل از جلسه رای اعتماد به ۳ وزیر باقی مانده، موضوع استانداران مسکوت بماند تا برخی مخالفت ها در مجلس ایجاد نشود. از این رو پیش بینی می شود با پایان رای گیری در روز یکشنبه، تعداد قابل توجهی از استانداران منصوب خواهند شد.

  *  شنیده شده که پس از قوت گرفتن استانداری اسماعیل تبادار، نمایندگان اصولگرای استان در مجلس فعالیت خود را افزایش داده و حتی نماینده اصلاح طلب استان را نیز با خود برای معرفی علوی نژاد همراه کرده اند. نکته جالب آنکه در دولت اصولگرای احمد نژاد هم نمایندگان استان اینگونه خود را محق به تعیین استاندار نمی دانستند و عملا این نمایندگان در تعیین استاندار کمترین مشارکت داده نمی شدند.

  *  یکی از سایت های خبری اصولگرای استان در خبری از حمایت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری از استانداری عباس علوی نژاد خبر داد، اما با فاصله کمی پس از انتشار این مطلب، نام آیت الله صفایی و ایت الله حسینی از خبر حذف شد.

*   شنیده شده که پس تغییر گزینه وزارت علوم و حذف نام جعفر توفیقی از لیست وزرای پیشنهادی، دولت در نظر ندارد که از نظرات نمایندگان اصولگرا در تعیین استانداران استفاده چندانی کند. همین موضوع هم باعث شده تا  نمایندگان اصولگرا از افراد ذی نفوذ دیگری برای قانع کردن دولت برای چینش گزینه هایشان استفاده کند

*    شنیده شده با وجود تفاوت نظر دولت و وزارت کشور در خصوص استانداری بوشهر، دولتی ها همچنان بر گزینه تبادار تاکید دارند. با این وجود وزارت کشور سه گزینه دیگر را برای انجام مصاحبه به وزارت خانه دعوت کرده که گفته می شود عباس علوی نژاد، عبدالرحمان ندیمی بوشهری و جوانشیر کدخداپور می باشند.

*    شنیدیم معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست اواسط هفته جاری به بوشهر سفر می کند. این اولین عضو کابینه دولت تدبیر و امید می باشد که به استان خواهد آمد.

*    پس از تغییر فروزانی معاون شهرسازی شهرداری بوشهر، خبر می رسد علی اکبر کمان و رضا محبی معاونان خدمات شهری و عمرانی شهرداری جایگزین های خود را در روزهای آتی خواهند شناخت.

*    شنیده می شود آزادشهرکی شهردار بوشهر در تغییرات خود با زهرا رضایی نایب رییس و عضو اصولگرای شورای شهر بوشهر مشورت می کند. جالب اینکه سه شنبه گذشته و در جلسه علنی شورا زمانی که یکی از شورایاران اظهار داشت آزادشهرکی ساده است و شاید در پیچ و خم های شهرداری دچار مشکل شود، رضایی به سخنان وی واکنش نشان داد و گفت: آقای محترم! آزادشهرکی صادق است نه ساده.

*    در آخرین دوره قبوض برق مصرفی استان، مشترکان رقم هایی بین ۱۱ تا ۳۵ هزارتومان بدهکار شده اند که این اتفاق باعث ازدحام مردمی در شرکت های برق و دفاتر خدمات مشترکین شده است. مسئولان مربوطه نیز دلیل این بدهکاری را تصمیم وزارت نیرو مبنی بر اجرایی کردن بند ۶۹ قانون بودجه امسال اعلام کرده اند، بندی که به وزارت نیرو اختیار می دهد از هر مشترک مبلغی را به عنوان عوارض دریافت کنند. اکنون با محاسبه این عوارض  مربوط به ۶ ماهه اول سال و درج آن در قبوض برق، مشترکان بدهکار قلمداد شده اند.

*    با قطعی شدن تغییر غلامرضا حیدری رییس دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان اصولگرای استان برای این سمت از گزینه هایی در وزارت بهداشت حمایت می کنند. شنیده می شود جمیری نماینده مرکز استان از دکتر فولادوند از اعضای ستاد احمدی نژاد در انتخابات ۸۸ و عضو ستاد این نماینده مجلس و موسوی نژاد نماینده دشتستان هم از دکتر فرخی حمایت می کنند. در این بین دکتر اقبالی نیز برای ریاست دانشگاه مطرح می باشد.

 *   خبر می رسد استاندار بوشهر در سفر اخیرش به شهرستان دیر و در جریان بازدید از پروژه ۱۱۸ واحدی مسکن مهر، قول تامین ۲۰۰ میلیون تومانی برای آسفالت، محوطه سازی و برخی مشکلات این پروژه را داد. از طرفی خبر می رسد قرار بود با تامین این مبلغ، ۹۰ واحد باقی مانده تا هفته جاری و در دوره استاندار کنونی به بهره برداری برسد که پیمانکار و مالکان با این موضوع مخالفند، چرا که معتقدند تعهدات دستگاههای خدمات رسان دیگر هنوز عملی نشده و اگر پروژه ناقص افتتاح شود، واحدها قابل سکونت نیستند. همین موضوع باعث شده تا امام جمعه دیر در نمازجمعه دیروز در بخشی از سخنانش خواستار جلوگیری از افتتاح ناقص پروژه مسکن مهر شود.

*    یکی از مدیران استان، دقایقی قبل از نشست خبری اش که به شکل دوستانه با خبرنگاران گفتگو می کرد، در اظهارنظری جالب گفت: حقوق ثابت ماهیانه ام ۱ میلیون و ۸۰ هزارتومان است که فقط ۳۷۰ هزارتومان آن به طور خالص در اختیارم قرار می گیرد و مابقی صرف اقساط می شود، اما همین که خانه ام ملکی است، مشکل زیادی ندارم. وقتی خبرنگاران متعجب از این اظهارنظر آقای مدیر درباره اقساط وی پرسیدند، او گفت که قسط خانه دو دامادش را می پردازد.

*    پس از تغییر معاونان وزیر نفت، جابجایی مدیران میانی این وزارتخانه نیز آغاز شده است که هفته گذشته شاهد انتصاب شعبان پور و حسنی به عنوان مدیران عامل جدید شرکت های نفت و گاز پارس و مجتمع گاز پارس جنوبی بودیم. شنیده می شود دوره ماموریت مهندس مسعود نصوری مدیرعامل بومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا نیمه دوم آبان ماه می باشد و وی پیشنهاداتی برای بازگشت به وزارت نیرو دارد، اما شرکت ملی نفت ایران از وی خواسته با قوت به مسئولیتش ادامه دهد.

*    جاده ۷۵ متری بوشهر که به عنوان کمربندی و دومین خروجی و مرکز استان می باشد، در حالی قرار بود در عید غدیر بهره برداری شود که به دلیل برخی کارهای باقی مانده و همچنین بلاتکلیف بودن وضعیت خروجی آن در مقابل میدان شهید مطهری، افتتاحش به زمان دیگری موکول شد. گفته می شود حسنوند قرار است هفته جاری این جاده را افتتاح کند.

*    دانشگاه خلیج فارس از ابتدای سال تحصیلی جدید منشور دانشجویان را در قالب بنر بزرگی در درب ورودی دانشگاه نصب کرده است. همچنین در روزهای نخست براساس بندهای این منشور، از ورود برخی دانشجویان جلوگیری شده است.

*    دست آخر اینکه هنوز مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان به شورای اداری و جلسات استانداری دعوت نمی شود. حجت الاسلام سروستانی مردادماه گذشته از معاونت تبلیغات اسلامی خوزستان به عنوان مدیرکل این سازمان در بوشهر منصوب شد که استاندار کنونی به دلیل عدم هماهنگی با وی برای این تغییر، از مدیران خواست در معارفه وی حضور نیابند و پس از آن نیز از وی برای جلسات استانداری دعوت نمی شود.

/خلیج فارس