- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بازدید مدیران نفت و گاز از مرزی‌ترین سکوی گازی پارس جنوبی

“عسلویه نیوز” مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس و شماری از مدیران ارشد این شرکت در بخش های ستادی و عملیاتی از سکوی فاز یک پارس جنوبی بازدید کردند.
به گزارش جنوب پرس، در این برنامه علی‌اکبر شعبان‌پور مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس پس از بازدید از روند تولید گاز و برنامه‌های جاری، گزارشی از آخرین مراحل اجرایی توسعه این بلوک از مدیریت عملیات شرکت دریافت کرد.

وی سپس طی نشستی تخصصی با تبریک عید سعید غدیر به مهندسان و کارکنان مستقر در این سکوی دریایی مهم‌ترین عناوین و اولویت‌های کاری را به منظور تمرکز و پیگیری مضاعف امور اعلام کرد.

بررسی تنگناهای عملیاتی در این بخش از میدان از اهداف اصلی برپایی این جلسه بود که در آن مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس راهکارهایی به منظور پشتیبانی کالاها و تجهیزات ضروری و مورد نیاز برای تسهیل در تولید پایدار گاز و تامین تقاضای زمستانه سوخت ارائه کرد.

وی تاکید بر اجرای منظم امور و پیگیری و رعایت الزامات ایمنی را بر روی سکوها مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است تا به منظور ارتقا استانداردسازی فعالیتها تمامی دستورالعمل های ایمنی مورد اجرا گیرد.

تولید هلدینگ خلیج فارس به حدود ١٩ میلیون تن می‌رسد

در سال گذشته هلدینگ خلیج فارس ۴٠درصد از کل تولید محصولات پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داد و ظرفیت تولید مجموع شرکت‌های عضو این هلدینگ به ٢١,٩ میلیون تن رسید.

در سال ١٣٩١ طبق برنامه قرار بود بیش از ١٨ میلیون و ۵۵٠ هزار تن محصول تولید شود ولی به دلیل وجود برخی چالش‌های موجود و نیز تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت پتروشیمی کشورمان، این رقم به حدود  ١۵ میلیون و ١٠٠ هزارتن رسید.

میزان فروش محصولات تولید شده در هلدینگ خلیج فارس در سال گذشته به بیش از ۵٨ هزار میلیارد ریال رسید که سهم بزرگی از فروش را در میان شرکت‌های پتروشیمی به خود اختصاص داد و بیش از ۴ میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار نیز صادرات هلدینگ خلیج فارس بوده است.

٢٩درصد از صادرات پتروشیمی کشور متعلق به هلدینگ است

با توجه به ارقام اعلام شده ٢٩درصد از صادرات پتروشیمی کشور متعلق به هلدینگ بوده و توانست ٣٣ درصد از کل فروش داخلی را به خود اختصاص دهد.

در  ۶ ماه نخست سال گذشته میزان تولید هلدینگ به ٧,٧ میلیون تن رسد و در مدت مشابه و در۶ ماه اول سال جاری  با رشدی ۶درصدی میزان تولید به ٨.٢ میلیون تن رسیده است.١۵ شرکت پتروشیمی دولتی در قالب این هلدینگ حضور دارند.

این شرکت‌ها شامل مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی اروند، شهید تندگویان، بوعلی سینا، پتروشیمی فجر، پتروشیمی خوزستان، شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی، شرکت ره‌آوران فنون جنوب، شرکت پتروشیمی نوری، پتروشیمی پارس، پتروشیمی مبین، شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شرکت بازرگانی پتروشیمی و شرکت پتروشیمی بین‌الملل هستند.

از مجموع شرکت‌های عضو هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،٧ شرکت تولیدی، ٢ شرکت تامین کننده یوتیلیتی و مابقی بازرگانی و خدماتی هستند