- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نیروگاه بوشهر تا چند روز دیگر به ظرفیت کامل می‌رسد

 

 

 

 

 

 

جنگنده و زیردریایی‌های جدید وارد چرخه نظامی می‌شود/تولید ۱۹۲ محصول دفاعی

 


 

“عسلویه نیوز” سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از ۶ دستاورد جدید صنعت دفاعی که صبح امروز با حضور رییس جمهور برگزار شد، با اشاره به ۱۹۲ دستاورد دفاعی کشور در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز برخی دستاوردهای مهم نظامی رونمایی و وارد چرخه عملیاتی نیروهای مسلح می‌شود.

 

وحیدی افزود: ازجمله برنامه‌های امسال ساخت جنگنده‌های جدید است که امیدورایم این موضوع به نتیجه مطلوب برسد.

 

وی ساخت نسل جدید شناورهای پرنده با توان رزمی بالا، نسل جدید موشکهای بالستیک و کروز، خودروهای رزمی، پهپادها و زیردریایی‌های جدید را از دیگر برنامه‌های وزارت دفاع در سال جاری عنوان کرد و افزود: طراحی و ساخت شناورهای سنگین نیز در دستور کار صنعت دفاعی قرار دارد.

 

در این مراسم که هم اکنون در حال برگزاری است، علاوه بر محمود احمدی نژاد رییس جمهور، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح و محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، برخی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و برخی وزرا حضور دارند.

 

 

 

نیروگاه بوشهر تا چند روز دیگر به ظرفیت کامل می‌رسد

 


 

خبرگزاری اینترفکس ؛ابتدا قرار بود نیروگاه اتمی بوشهر در اواخر سال ۲۰۱۱ به ظرفیت کامل برسد اما این برنامه تعویق افتاد. سپس قرار شد تا نیروگاه اتمی بوشهر در ۲۳ ماه می سال ۲۰۱۲ به ظرفیت کامل تولید برق برسد که این تاریخ نیز به تعویق افتاد.

یک سخنگوی شرکت “او ای او نیاپ”، از پیمانکاران “اتم استروی اکسپورت”، گفت: تاکنون تغییری در برنامه از پیش تعیین شده ایجاد نشده است و تا چند روز آینده نیروگاه بوشهر به ظرفیت کامل خود می‌رسد.

 

شرکت روسی اتم استروی اکسپورت، پیمانکار اصلی احداث نیروگاه اتمی بوشهر در ایران است.

 

در  دهه ۱۹۷۰ ایران و شرکت زیمنس آلمان قرار دادی را برای احداث نیروگاه اتمی بوشهر منعقد کردند. اما به دنبال انقلاب اسلامی در ایران، همکاری ایرن و زیمنس متوقف شد. تا این که در سال ۱۹۹۲ روسیه موافقت کرد تا این نیروگاه را تکمیل کند.

نیروگاه اتمی ۱۰۰۰ مگا واتی بوشهر در سپتامبر سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد و در ماه می سال ۲۰۱۲ به ظرفیت ۹۰ درصدی خود رسید و سپس با نیمی از ظرفیت به فعالیت خود ادامه داد.

چندی پیش اینترفاکس از قول یک منبع دیگر در روس‌اتم، بدون نام بردن از او، نوشته بود که اگر ایران پیشنهادی مبنی بر احداث فاز دوم در نیروگاه بوشهر را مطرح کند این فرض که روسیه در این مورد به بحث بنشیند وجود دارد.

این منبع روس‌اتم در این باره افزود بوشهر هیچ گاه تحت تحریم‌های بین‌المللی نبوده و هر چیزی قابل بحث و مذاکره‌ است.