- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

طاهری:کارمان بسیار سخت است

بازیکن تیم ملی فوتسال معتقد است با توجه به پنجم شدن ایران در جام جهانی ۲۰۰۸، در این دوره حداقل باید به جمع چهار تیم برتر راه یافت.


محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ابتدا درباره رفع ممنوع المصاحبه شدن ملی‌پوشان فوتسال، بیان کرد: خوشحالم که بعد از مدت‌ها می‌توانیم با رسانه‌ها صحبت کنیم. به هر حال دلمان برای خبرنگاران تنگ شده بود.

ملی‌پوش فوتسال در ادامه درباره وضعیت تیم ملی پیش از اعزام به جام جهانی تایلند، توضیح داد: کارمان را پس از تعطیل شدن لیگ شروع کردیم و تا امروز از لحاظ فنی و جسمانی به آمادگی ۱۰۰ درصد رسیده‌ایم. ما با این آمادگی می رویم که ۵۰ ثانیه آخر بازی ایتالیا در دوره قبل را جبران کنیم. در دوره قبل می‌توانستیم با برد ایتالیا به جمع چهار تیم جهان صعود کنیم اما در ثانیه‌های پایانی گل خوردیم. با این حال در این دوره با تمام قوا می‌رویم و دعای خیر مردم هم اگر همراهمان باشد قطعا موفق خواهیم شد.

طاهری در ادامه درباره وضعیت خودش، تصریح کرد: من از ابتدای لیگ بدن ناآماده داشتم، چون نمی‌دانستم ماهان تیم می‌دهد یا نه. به همین دلیل روز قبل از شروع بازی‌ها به تیم منصوری رفتم و از لحاظ روانی هم به هیچ وجه شرایط مناسبی نداشتم. اما به مرور زمان با کمک دکتر نوشادی بدنساز منصوری و آقای کارلوس بدنساز تیم ملی و سایر مربیانم بهتر شدم و امروز از همه لحاظ آماده‌ام و انگیزه فراوانی برای جام جهانی دارم.

بهترین بازیکن فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۰ همچنین درباره حضور «خسوس کاندلاس» به عنوان مدیر فنی در تیم ملی، مطرح کرد: شناخت زیادی از خسوس ندارم و همه شناختم مربوط به دو، سه هفته‌ اخیر است. به هر حال اگر خسوس مدت بیشتری در خدمت تیم بود، کمک بیشتری می‌کرد، اما در این چند هفته‌ هم نکاتی را اشاره می‌کرد که نشان از بزرگی او در فوتسال است.

وی ادامه داد: بازی اولمان در جام جهانی با اسپانیاست و از آنجایی که خسوس هم اسپانیایی است و چند سال با خاویر لوزانو کار کرده شناخت خوبی دارد. در کل هیچ حریفی در جام جهانی راحت نیست. هر تیمی که به مسابقات صعود کرده، حتما شایستگی‌اش را داشته است. بنابراین ما روبروی هیچ تیمی کار آسانی نداریم. مخصوصا بازی اول برابر اسپانیا که کسب نتیجه‌ خوب در آن می‌تواند به تیم جوان ما از لحاظ روحی کمک کند. در مجموع کار خیلی سختی در تایلند داریم. ما در جام جهانی ۲۰۰۸ برابر اسپانیا بازی را خوب شروع کردیم و در نیمه اول سه گل جلو افتادیم، اما در نیمه دوم سه گل دریافت کردیم و بازی مساوی شد. باز هم می‌گویم، کار ما بسیار سخت است و امیدوارم مردم دعا کنند تا شرمنده نشویم.

وی در ادامه درباره حریفان احتمالی ایران در مراحل بالاتر و بازی با گواتمالا و اوکراین در یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی مسابقات، تاکید کرد: ما در هر بازی به فکر همان بازی خواهیم بود و کاری نداریم که در دور دوم با چه تیمی بازی می‌کنیم. هدفمان ابتدا صعود به عنوان تیم اول از گروه صعود کنیم. همچنین در جام جهانی حداقل باید جزو چهار تیم برتر باشیم. انگیزه کافی هم برای این کار داریم.

ملی‌پوش فوتسال همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در تایلند به آقای گلی هم فکر می‌کند؟ عنوان کرد : برایم فرقی نمی‌کند که چه کسی گل می‌زند و چه کسی پاس گل می‌دهد. مهم این است که تیم نتیجه‌ بگیرد و همه متحد و یکدست باشیم. ما ابتدا باید برای بالا رفتن پرچم ایران تلاش کنیم و فرقی نمی‌کند که چه کسی پاس می‌دهد و چه بازیکن توپ را به تور می‌چسباند. همچنین دوست دارم که برای دومین بار بعد از سعید رجبی در سال ۱۹۹۲، یک ایرانی کفش طلا را بگیرد.

طاهری در پایان نیز با اشاره به این که فدراسیون فوتبال هنوز قول پاداش برای موفقیت تیم ملی نداده است، افزود: بازیکنان فوتسال هم مثل سایر ورزشکاران صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنند و خانواده دارند. به هر حال ما به مدت یک ماه از خانواده‌هایمان دور هستیم و امیدوارم قبل و بعد از جام جهانی قدردانی لازم از آنهایی که برای تیم ملی زحمت می‌کشند، انجام شود. ما همه فکر و ذکرمان این است که تیم نتیجه‌ بگیرد و مردم هم واقعا برایمان دعا کنند.

تیم ملی فوتسال در جام جهانی تایلند با اسپانیا، پاناما و مراکش هم گروه است و در اولین بازی روز جمعه هفته‌ جاری به مصاف اسپانیا قهرمان دو دوره جام جهانی می‌رود.