- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

انجام ۱۲۰۰ عملیات در تعمیرات اساسی فاز اول پارس جنوبی

سرپرست مدیریت پالایشگاه اول پارس جنوبی از انجام ۱۲۰۰ عملیات در تعمیرات اساسی فاز اول پارس جنوبی خبر داد.پارس جنوبی2 [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” محمدشفیع موذنی شامگاه یکشنبه در بازدید از پالایشگاه اول پارس جنوبی اظهار داشت: تعمیرات اساسی از مهم‌ترین اقدامات در پالایشگاه‌هاست و تاکنون در این مجموعه در زمینه تعمیرات اساسی تلاش بسیار زیادی انجام شده است.

سرپرست مدیریت پالایشگاه اول خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه اول از هفتم مهرماه سال جاری آغاز و با توجه به نیاز کشور به گاز تا سی‌ام مهرماه برنامه‌ریزی شد.

موذنی با اشاره به اقدامات انجام شده در تعمیرات اساسی امسال تصریح کرد: تعمیرات امسال شامل ۱۲۱۶ آیتم تعمیراتی شامل ۵۹۴ مورد گروه فیکس، ۷۵ مورد بازرسی فنی، ۲۲۳ مورد ابزاردقیق و سیستم، ۱۳۵ مورد برقی و ۱۶۴ مورد سرویس بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع انجام ۴۸ درصد درخواست‌ها به عهده تعمیرات اساسی ستاد و مابقی به‌عهده پالایشگاه بوده است.

سرپرست مدیریت پالایشگاه اول به مهم‌ترین اقدامات تعمیرات اساسی امسال اشاره کرد و گفت: تعویض غربال‌های مولکولی واحد مرکاپتان‌زدایی، تعویض کاتالیست یک راکتور واحد گوگرد سازی، تعویض پانل اضطراری برق پالایشگاه، اقدامات اصلاحی مهندسی در واحد هوا، تعمیرات پیشگیرانه برق و ابزاردقیق، نقشه‌برداری برای ساخت داخل قطعات و تجهیزات مهم از مهم‌ترین این اقدامات است.

موذنی با بیان اینکه مجری تعمیرات اساسی دو گروه ستاد تعمیرات اساسی و پالایشگاه بوده است اظهار داشت: برای هم‌راستا کردن اقدامات، نیاز به برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیقی بود که با تلاش و همت همکاران ستاد و پالایشگاه به نحو مطلوبی صورت پذیرفت.

این مسئول اذعان داشت: البته نقاط قابل بهبودی نیز در این ارتباط وجود دارد که در جلسات بعد از تعمیرات اساسی به آنها رسیدگی خواهد شد.

وی در پایان متذکر شد: به حول و قوه الهی و زحمات شبانه‌روزی همکاران توانستیم یک روز زودتر از موعد مقرر تعمیرات را به پایان برسانیم.