- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

وقفه در سرشماری آبپخش به دلیل بی‌توجهی مسئولان صورت گرفت

عسلویه نیوز“امام جمعه آبپخش گفت: وقفه در سرشماری آبپخش به دلیل بی‌توجهی مسئولان صورت گرفت.

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام خداداد رضایی در خطبه‌های نماز وحدت‌بخش جمعه در آبپخش با توصیه خود و حاضرین به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوی الهی یعنی انجام واجبات و دوری از منکرات و محرمات که خداوند متعال به خاطر مفاسدش ما را از انجام آن نهی فرموده است.
وی با تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) افزود: امام جواد (ع) در هنگام شهادت از جوان‌ترین امامان ما بودند و به دلیل علم ذاتی که داشتند بر تمام علوم تسلط داشتند و توان مناظره با تمامی دانشمندان حاذق دوره خود را داشتند.
رضایی در آستانه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان داشت: کانون گرم خانواده محل آسایش و رشد و کمال زن و شوهر و تربیت صحیح فرزندان است و در دین مبین اسلام بر مسئله ازدواج تاکیدات فراوانی شده است.
این مسئول با بیان اینکه در اسلام بر ازدواج به موقع تاکید شده تصریح کرد: ازدواج به موقع یعنی زمانی که دختر و پسر احساس نیاز به یکدیگر داشته باشند ازدواج انجام شود؛ ولی در بلاد غربی این مسئله ترویج می‌شود که دوران جوانی دوران خوشگذرانی است و زمان ازدواج پس از دوران جوانی نیز مهیاست.
خطیب جمعه آبپخش تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر ازدواج آسان تاکید شده ولی ما با رسوم غلط و تشریفاتی که خود ترویج می‌دهیم مسئله ازدواج را برای جوانان سخت کرده‌ایم.
رضایی بیان داشت: در دوران و سال‌های ابتدای زندگی مشترک افراد مشکلات زیادی وجود دارد که در برخی موارد منجر به طلاق و جدایی می‌شود و با الگو قراردادن زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه (س) می‌توانیم بر این مشکلات فائق آییم.
وی با اشاره بر آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم آبان‌ماه سال جاری اضافه کرد: به دلیل مشکلاتی که بر اثر بی‌توجهی برخی مسئولان به وجود آمده شاهد ایجاد مشکلات و توقف اجرای این طرح در شهر و بخش آبپخش بوده‌ایم.
رضایی ادامه داد: از تریبون نمازجمعه خدمت نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار محترم عرض می‌کنم اگر چیزی غیر از این مسئله را به اطلاع شما رسانده‌اند خلاف واقعیت است.
امام جمعه آبپخش گفت: مردم آبپخش برای ارتقاء مرکز دهستان آبپخش به مرکز بخش، ۲۸ سال با وعده‌های مسئولان در دولت‌های مختلف نجابت نشان دادند و هم‌اکنون ۲ سال و اندی است که شاهد استقرار بخشداری آبپخش هستیم.
رضایی اذعان داشت: خواسته اصلی مردم در مدت ۲۷ ماهه استقرار بخشداری آبپخش استقرار ادارات و نمایندگی ایشان بوده است ولی در مدت این دوسال تنها شاهد استقرار نمایندگی دو اداره در بخش آبپخش بوده‌ایم.
این مسئول با اشاره به این موضوع که جمعیت مرکز این بخش بالغ بر ۱۸ هزار نفر است متذکر شد: این جمعیت از جمعیت برخی شهرستان‌های استان ما نیز بیشتر است و در ۲۸ سال گذشته بخش همجوار از برکات این جمعیت امتیازات فراوانی به دست آورده است.
رضایی خاطرنشان ساخت: سرشماری و آمار امری سرنوشت‌ساز برای پیشرفت و توسعه جوامع است ولی پس از گذشت دو سال و اندی شاهد آن هستیم که بخش ما با جمعیت بخش دیگر سرشماری می‌شود و در فرم‌های مربوط ما بعنوان شهری از آن بخش به حساب می‌آییم.
وی با تشکر از زحمات استاندار بوشهر و برخی معاونان ایشان برای حل این مشکل اظهار داشت: آمار و جمعیت این بخش ۲۸ سال برای پیشرفت بخش مجاور به‌کار رفت و مردم این بخش می‌خواهند خودشان از طریق این جمعیت به پیشرفت دست یابند نه مجددا بخش همجوار از مزایای این جمعیت بهره‌برد.
رضایی به مسئولی که باعث این امر شده متذکر شد: اگر این اشتباه سهوا رخ داده باید از مردم ولایتمدار این بخش عذرخواهی کنید و بسیار خوشبینانه تصور می‌کنیم و امیدواریم که این مسئله سهوا اتفاق افتاده و هیچ عمدی در کار نبوده است و از مسئولان می‌خواهیم در صورت تعمد در این امر به شدت با فرد خاطی برخورد کنند.
امام جمعه آبپخش با بیان اینکه افتخار مردم این است در نظام جمهوری اسلامی با حاکمیت ولی امر مسلمین زندگی می‌کنند بیان داشت: از استاندار محترم می‌خواهیم با دقت و سرعت هر چه بیشتر برای اختصاص کد آماری مستقل از سازمان آمار به این بخش اقدام کند.
وی ابراز داشت: مردم این بخش تابعیت شهرستان دشتستان را با افتخار پذیرفته‌اند و اگر قرار است تابع جایی باشیم باید تابع مکان بزرگتر از خود باشیم و به هیچ نحو زیر بار تابعیت بخش دیگر نخواهیم رفت.
خطیب جمعه آبپخش افزود: سرشماری مبنا و اساس برنامه‌ریزی پیشرفت این بخش در ۵ سال آینده است و اینجانب با همراهی مسئولین دست‌اندرکار با جدیت پیگیر حل این مشکل هستیم و تا حصول نتیجه در این مسیر حرکت تلاش می‌کنیم.
رضایی تصریح کرد: مردم ولایتمدار شهر آبپخش با حرکت‌های روزهای گذشته خود بیداری و حساسیت خود را نسبت به این مسئله نشان داده‌اند و از ایشان می‌خواهیم با همکاری با ماموران سرشماری در تمام ساعات شبانه‌روز به اجرای هرچه دقیق‌تر این طرح در آبپخش کمک کنند.