- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بهترین سوغاتی سرزمین وحی + عکس

یکی از رسوم قدیمی و بعضاً دست‌ و پا‌ گیر برای حجاج بیت‌الله الحرام، آوردن سوغاتی برای خویشان و آشنایان است. به همین دلیل، حجاج ایرانی پس از انجام اعمال، برای خرید سوغاتی به تکاپو می‌افتند؛ اما بهترین سوغاتی حج چیست؟

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجاج بیت‌الله الحرام پس از انجام اعمال و اندوختن توشه معنوی از روز چهارشنبه دهم آبان‌ماه، سرزمین وحی را به مقصد ایران اسلامی ترک می‌گوید.

یکی از رسوم قدیمی و بعضاً دست‌ و پا‌ گیر برای حجاج بیت‌الله الحرام، آوردن سوغاتی برای خویشان و آشنایان است. به همین دلیل، ۷۵ هزار حاجی ایرانی پس از انجام اعمال، برای خرید سوغاتی به تکاپو می‌افتند. به راستی بهترین سوغاتی حج چیست؟

 

 

تصویر فوق، ابتکار جالب یکی از حاجیان عمره مفرده را نمایش می‌دهد.

این زائر سرزمین وحی به جای خرید اجناس و البسه ـ که اکثراً نرخی گران‌تر و کیفیتی نازل‌تر از اجناس داخل کشور دارند ـ مبالغی را به نیت اطرافیان و آشنایان خود به حسینیه شیعیان مدینه کمک کرده است.

وی به تناسب اطرافیان و نسبت آشنایی دوری یا نزدیکی آنان، مبالغی از ۱۰ تا ۵۰ دلار به نیت آنان کمک کرده و با طراحی یک قبض ساده که منقوش به خط متولیان حسینیه است، اعطای این ثواب را به اطلاع اطرافیان رسانده است.

 

مرحوم علامه شیخ العمری (نفر وسط) رهبر فقید شیعیان عربستان

 

به گزارش فارس، حسینیه العمری در انتهای خیابان علی‌بن ابی‌طالب(ع) شهر مدینه النبی(ص) قرار دارد و چندین هکتار نخلستان‌های وقفی به نام امام حسن(ع) را شامل می‌شود. این حسینیه، تنها محلی در سرزمین حجاز است که شیعیان در آن احساس آرامش می‌کنند و از فشار وهابیان در مضیقه نیستند.

حسینیه العمری متعلق به مرحوم علامه شیخ محمد علی العمری، رهبر فقید شیعیان عربستان است که اسفند ماه سال ۱۳۸۹ از دنیا رحلت کرد.

این عالم نستوه که یک قرن از خدا عمر گرفت، شاگرد علامه نائینی و آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی بود و با وجود تحمل ۴۵ سال زندان آل‌سعود، همواره از انقلاب اسلامی ایران و شیعیان لبنان حمایت می‌کرد.

این حسینیه اکنون توسط حجت‌الاسلام الشیخ کاظم العمری (فرزند علامه العمری) اداره می‌شود.

در ادامه تصاویر خبرگزاری فارس از حسینیه العمری مشاهده می‌شود: