- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ساخت دستگاه تولید انرژی توسط مخترع دشتستانی

دستگاه تولید انرژی توسط احمد رجبی مخترع دشتستانی ساخت و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. [1]

به گزارش”عسلویه نیوز” احمد رجبی مخترع و سازنده برازجانی این دستگاه شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید تلاش خود را برای تقویت تولید داخل بیشتر کنیم و از مسئولان انتظار داریم بیش از گذشته نسبت به حمایت از محققان و پژوهشگران داخلی اهتمام ورزند.

وی افزود: پروژه ساخت دستگاه تولید انرژی طی چند سال و پس از مطالعات و آزمایش‌های مختلف با موفقیت به پایان رسید.

این پژوهشگر با بیان اینکه اختراع دستگاه مذکور تحولی عظیم و بنیادی در زمینه تولید انرژی محسوب می‌شود اضافه کرد: این دستگاه بدون استفاده از هر گونه انرژی خارجی قادر است انرژی  مورد نیاز انواع وسایل برقی را تا ۳۰ سال تامین و تولید کند.

رجبی جایگزینی سوخت‌های فسیلی با استفاده از انرژی تولید شده توسط این دستگاه را از دیگر کابردهای آن عنوان کرد و افزود: این دستگاه در صنایع سنگین و هوا فضا و تامین انرژی مورد نیاز مصرف کننده‌های صنعتی، تجاری و خانگی کاملاً قابل استفاده بوده و در عین حال که از نوآوری و ابتکار در ساخت آن استفاده شده، هیچگونه مشابه خارجی ندارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری در زمینه خط تولید آن، ضمن ایجاد اشتغال، فرصت مناسبی برای صادرات و ارزآوری آن برای کشور و صلح جهانی ایجاد کرد.

وی با بیان مسیر سنگلاخی و پرپیچ و خم ثبت آثار مخترعان گفت: از سال گذشته تاکنون برای اثبات دستگاه ساخته شده، پیگیری‌های فراوانی از طریق مبادی ذیربط مثل وزارت نیرو، دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و بنیاد ملی نخبگان ایران داشته‌ام که به دلیل عدم حمایت لازم، تاکنون موفق به ثبت آن نشده‌ام.

مخترع و سازنده دستگاه جدید تولید انرژی که سابقه اختراع فیلتر تهویه هوای سالم و ده‌ها اختراع دیگر را در کارنامه خود دارد، از مسئولان کشوری خواهان حمایت ملی برای همکاری‌های مادی و معنوی و به کارگیری امکانات مربوطه، تا جهانی شدن آن خواستار شد.