- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اجرای طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست در پارس جنوبی

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت از اجرای طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست در پارس جنوبی خبر داد.فناوری [1]
به گزارش “عسلویه نیوز”  محمدرضا مقدم صبح امروز در جلسه پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اظهار داشت: تحقیق و پژوهش در صنعت نفت جایگاه خاصی دارد و در این راستا اقدامات ارزشمندی انجام گرفته است.

وی افزود: سازمان منطقه ویژه پارس جایگاه خاصی دارد و طرح‌های مهمی در این منطقه در دست اجراست.

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت با اشاره به نقش حاکمیتی سازمان منطقه ویژه، تعریف و اجرای طرح‌های توسعه‌ای بلند مدت در منطقه را در حیطه وظایف سازمان برشمرد.

مقدم از اجرای طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست در پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست به تولیت سازمان منطقه ویژه در واقع یک طرح سیستمی است و نه یک پروژه کوتاه مدت که هر ساله باید مورد پایش و بازنگری قرار گیرد.

وی در ادامه اجرای طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست را از جمله طرح‌های ویژه برشمرد که لازم است به عنوان طرح ملی در مجلس شورای اسلامی و همچنین در معاونت فناوری ریاست جمهوری مطرح شود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه نیز طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست منطقه ویژه پارس را زیر مجموعه طرح توسعه پایدار منطقه دانست.

مسعود نصوری افزود: سایر شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی نیز باید در طرح توسعه پایدار منطقه ویژه لحاظ گردند.

وی ابراز داشت: طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست منطقه ویژه پارس با همکاری سازمان بهینه سازی مصرف انرژی، پژوهشکده صنعت نفت و پژوهشگاه انرژی شریف تدوین شده و در شورای انرژی کارامد تصویب شده است.