- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تعبیر آیت‌الله جوادی‌ درباره تربت کربلا

آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان این‌که باید در محرم فضای جامعه را معطر به نام و ذکر سیدالشهداء (ع) کنیم، افزود: سجده بر تربت سیدالشهدا (ع) تمام حجاب‌ها را برطرف کرده و عبادت را بالا می‌برد.

به گزارش «استان نیوز» به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس خارج تفسیر خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهارکرد: ماه محرم، ماه رحمت و برکت بوده و بهترین فرصت‌های تبلیغی برای ترویج فرهنگ حسینی است.

وی با بیان این‌که باید در محرم فضای جامعه را معطر به نام و ذکر سیدالشهداء (ع) کنیم، افزود: سجده بر تربت سیدالشهدا (ع) تمام حجاب‌ها را برطرف کرده و عبادت را بالا می‌برد.

آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به عملیات تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان و شهادت تعدادی از مرزبانان، خاطرنشان کرد: فضای کشور هر روز با عطرشهدا معطر می‌شود و اگر الان خیلی‌ها در امنیت نشسته‌اند، محصول خون شهدا است.

وی با اشاره به اینکه علما و روحانیون، عطر شهدا را در جامعه منتشر کنند، افزود: شهر و کشور ما هر روز از عطر کربلای امام حسین‌(ع) معطر می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش راهبردی روحانیون، تاکید کرد: دین مردم به وسیله مبلغان حفظ می‌شود.

وی به نقش شیطان در گمراهی انسان اشاره و تصریح کرد: تنها دشمنی که نمی‌توان با آن کنار آمد، شیطان است، ما تا زمانی که زنده هستیم با شیطان مبارزه می‌کنیم، البته برخی در این مبارزه پیروز و عده‌ای دیگر شکست می‌خورند.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه شیطان دست بردار نیست، افزود: برای جهنم رفتن گاهی یک گناه هم کافی است، ولی برای بهشت رفتن ایمان و عمل صالح نیاز است.