- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آغاز دور جدید فروش اوراق مشارکت توسعه پارس جنوبی

 

به گزارش عسلویه نیوز حسین نصرت زاده رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس با اعلام این خبر گفت: به دنبال استقبال هموطنان از عرضه مرحله نخست اوراق مشارکت ریالی ، مرحله جدید انتشار این اوراق از روز ۱۵ آبان ماه در شعب منتخب بانکهای ملی و صادرات آغاز خواهد شد.

وی حجم انتشار اوراق مشارکت در این مرحله را بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اوراق سه ساله و با سود علی الحساب ۱۶ درصد است که در قطعات ۵، ۱۰ ، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریالی و به قیمت اسمی عرضه خواهد شد.

نصرت زاده میزان تقاضا و استقبال از خرید اوراق مشارکت دور گذشته را بسیار چشمگیر خواند و گفت: مطابق هماهنگی های انجام شده با بانک مرکزی، سری جدید اوراق مشارکت برای پوشش تقاضای گسترده هموطنان ایرانی علاقمند به سرمایه گذاری در پارس جنوبی منتشر می شود .

وی افزود در مرحله اول ۱۷۷۴ میلیارد تومان اوراق قرضه منتشر شد که در مدت زمان کوتاهی در شعب بانک صادرات از سوی مردم خریداری شد.

این اوراق به گفته او بی نام ، بدون مالیات و قابل انتقال به دیگران بوده و با قابلیت بازخرید در هر زمان همراه با پرداخت سود ۵/۱۵ در صد تعریف شده که تفاوت سود علی الحساب و قطعی این اوراق حداکثر ۵ ماه پس از تاریخ سررسید نهایی ، پرداخت خواهد شد.

نصرت زاده با اشاره به اینکه اوراق مشارکت پارس جنوبی با ضمانت و پشتوانه شرکت ملی نفت ایران انتشار می یابد ، گفت : سرعت گرفتن توسعه فازهای گازی در میدان مشترک پارس جنوبی و تقاضای فزاینده گاز در بازارهای بین المللی از جمله محورهایی است که اقتصادی بودن سرمایه گذاری در این حوزه را توجیه کرده است.