- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

دستگیری ضامن هزار چهره

زن جوان از سوی یک باند جعل اجیر شده بود تا با استفاده از مدارک جعلی، ضامن متقاضیان دریافت وام از بانک‌ها شود.

به گزارش همشهری مدتی قبل مردی به کلانتری ۱۴۸ انقلاب رفت و مدعی شد که افرادی با سوءاستفاده از شناسنامه همسرش از بانک‌ها وام دریافت می‌کنند.وی به مأموران گفت: چند روز پیش برای همسرم در بانک حساب افتتاح کردم تا مقداری پول به حسابش بریزم. کارمند بانک زمانی که سرگرم واردکردن مدارک همسرم در شبکه بود، مدعی شد که او در چند بانک دیگر هم حساب دارد و ضامن وام چند نفر هم شده است.
 
من از شنیدن این خبر تعجب کردم چون همسرم در هیچ بانکی حساب نداشت و برای دریافت وام ضامن کسی نشده بود. وقتی به بررسی پرداختم متوجه شدم که شناسنامه ضامن همان شناسنامه همسرم است که یک سال پیش به طرز مرموزی ناپدید شده و همسرم نمی‌دانست که آن را گم کرده یا سارقان آن را دزدیده‌اند اما عکس زن دیگری روی شناسنامه چسبانده بودند. در آن لحظه بود که متوجه شدم شخصی از شناسنامه همسرم سوءاستفاده کرده و عکس خودش را روی آن چسبانده و ضامن اشخاص مختلف برای گرفتن وام شده است. این در حالی بود که جاعلان با در اختیار داشتن مشخصات همسرم حتی کارت ملی هم برایش جعل کرده بودند و با مشخصات او ضامن افراد مختلف شده بودند.
 
وی افزود: وقتی بیشتر تحقیق کردم متوجه شدم که یکی از وام‌گیرنده‌ها قسط‌هایش را پرداخت نکرده و با این وضعیت پای همسرم بی‌دلیل به این پرونده کشیده شده است. برای همین تصمیم به شکایت گرفتم.بعد از اظهارات این مرد تیمی از مأموران با دستور سرهنگ شمس، رئیس‌کلانتری ۱۴۸ انقلاب وارد عمل شدند. آنها در اقداماتی ویژه مخفیگاه زنی را که عکسش روی شناسنامه همسر شاکی چسبانده شده بود، شناسایی کردند.
 
این زن در عملیاتی ضربتی دستگیر و با کشف چند شناسنامه متعلق به افراد دیگر در کیفش، به اداره آگاهی منتقل شد. زن جوان در بازجویی‌ها راز فعالیت یک باند جعل را فاش کرد و گفت: مدت‌ها بود که در جست و جوی یک کار مناسب بودم تا اینکه از طریق یکی از آشنایانم با مردی به نام جعفر آشنا شدم. وی از من خواست ضامن افراد مختلف برای وام شوم و گفت در ازای ضمانت برای هر نفر ۱۵۰هزار تومان پول به من پرداخت می‌کند.
 
وی ادامه داد: جعفر با درج آگهی در روزنامه‌ها مدعی می‌شد که می‌تواند برای دریافت وام ضامن معرفی کند. افراد مختلف با موبایل او تماس می‌گرفتند و او به آنها می‌گفت ۱۰درصد وام را می‌گیرد تا ضامن معتبر معرفی کند. بعد از آن از من می‌خواست که به بانک بروم و خودش شناسنامه‌های زنان دیگر را در اختیارم قرار می‌داد و عکسم را روی آن می‌چسباند. من هم به بانک می‌رفتم و با مدارکی که جعفر در اختیارم قرار می‌داد، حساب افتتاح می‌کردم و ضامن می‌شدم.
 
وی افزود: شناسنامه‌ها را یکی از دوستان جعفر در اختیارش قرار می‌داد و من اصلا نمی‌دانم چطور این مدارک را به‌دست می‌آورد. من فقط طبق قراری که با جعفر می‌گذاشتم به بانک می‌رفتم و ضامن می‌شدم و از بقیه ماجرا بی‌خبر بودم. معمولا هم با جعفر در یکی از خیابان‌های جنوب پایتخت قرار می‌گذاشتم چرا که او هنوز جایی را برای دفتر کارش اجاره نکرده بود.بعد از اظهارات این زن جوان، وی با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات پلیس برای دستگیری جعفر و سایر اعضای این باند جعل آغاز شده است.