- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

گزارش ۱۶ هزار مورد آنومالی در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی از گزارش بیش از ۱۶ هزار مورد آنومالی از ابتدای سال ۹۱ تاکنون در این پالایشگاه خبر داد. [1]

 

 

به گزارش ” عسلویه نیوز” عطاالله قاسمی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت مسایل ایمنی و زیست‌محیطی در مجتمع گاز پارس جنوبی اهمیت بسیار زیادی دارد و در این مسیر تلاش زیادی از خود نشان داده‌ایم.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه پنجم از گزارش بیش از ۱۶ هزار مورد آنومالی از ابتدای سال ۹۱ تاکنون در این پالایشگاه خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار آنومالی گزارش شده در پالایشگاه فازهای ۹ و ۱۰ بسته شده، ضمن اینکه نزدیک به ۵ هزار موارد ناایمن باز وجود دارد که اقدامات لازم برای بستن آنومالی‌ها در دست اقدام است.

وی در ادامه با اشاره به نحوه دریافت موارد ناایمن گزارش شده خاطرنشان کرد: دریافت موارد ناایمن، بررسی و آنالیز اولیه در جلسه داخلی ایمنی و ثبت موارد مهم در گزارش روزانه، تائید نهایی موارد ناایمن در جلسه صبحگاهی تعمیرات توسط نمایندگان ایمنی، بهره‌برداری و تعمیرات، ثبت در بانک اطلاعاتی و ارائه Feed Back به گزارش دهندگان و ارسال موارد ناایمن Ongoing به مسئولان مربوطه به تفکیک واحدهای صنعتی و غیر صنعتی در اول و پانزدهم هر ماه از جمله این موارد است.

قاسمی تصریح کرد: پیگیری و ارائه Feed Back به واحد ایمنی از طریق مسئولین مربوطه حداکثر یک هفته پس از ارسال گزارش و بستن موارد برطرف شده در بانک اطلاعاتی پس از اطمینان از صحت برطرف شدن موارد مربوطه به‌وسیله چک حضوری توسط دو نفر از نفرات ایمنی مسئول در این زمینه سیکل دریافت موارد ناایمن تا زمان بسته شدن آنومالی تشکیل می‌دهند.

رئیس HSE پالایشگاه پنجم در ارتباط با تشویق کارکنان در زمینه گزارش موارد ناایمن در این پالایشگاه نیز گفت: در ارتباط با تشویق افراد در راستای ارائه گزارش موارد ناایمن، پس از آنالیز موارد ناایمن گزارش شده توسط واحد ایمنی و در صورتی که موارد گزارش شده از امتیاز A برخوردار باشند به سه نفر از پرسنلی که دارای بیشترین امتیاز A بر حسب تعداد برخوردار باشند هدایایی به همراه لوح تقدیر به صورت ماهیانه طی یک جلسه با حضور مدیریت ارشد و هیئت رئیسه پالایشگاه تقدیم می‌شود.

قاسمی ابراز داشت: هر چند در پالایشگاه پنجم و در مقوله HSE تنبیه از اولویت پایینی برخوردار است ولی در این زمینه در صورت تخطی از مقررات ایمنی طبق PSI 001 که به تائید مدیریت ارشد پالایشگاه نیز رسیده است عمل می‌شود.

وی به اقدامات انجام شده توسط واحد HSE پالایشگاه پنجم در زمینه فرهنگ‌سازی گزارش موارد ناایمن اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس آموزش ایمنی و ارائه مطالبی اولیه و کلیدی در زمینه گزارش موراد ناایمن، تسهیل در گزارش و جمع‌آوری گزارش موارد ناایمن از طریق نصب جعبه‌های مخصوص، معرفی نفرات برتر ارائه دهنده موارد ناایمن و الحاق تصاویرشان در تابلوهای مخصوص ایمنی، ارسال Feed back به پرسنل گزارش دهنده موارد ناایمن پس از بررسی، آموزش نحوه گزارش دهی انومالی به پرسنل ایمنی پیمانکار و انتقال این مطالب به کارگران شاغل در پالایشگاه از طریق پرسنل ایمنی پیمانکار آموزش دیده از جمله این اقدامات است.