- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نظری: فکر نمی‌کردم به این مرز آمادگی برسم

دروازه‌بان اول تیم ملی فوتسال ایران گفت: بسیار سرحال هستم و فکر نمی‌کردم که به این مرز آمادگی برسم.


   مصطفی نظری در خصوص شرایط آمادگی تیم ملی عنوان کرد: شرایط بسیار خوب است و فکر می‌کنم سه هفته پر فشار تمرین کرده و یک روز هم استراحت نکردیم. کادر فنی تمرینات بسیار خوبی برای ما در نظر گرفت و بدنسازی مناسبی هم انجام دادیم.


وی ادامه داد: هم اکنون به مرز آمادگی ۷۰-۸۰ درصدی رسیده‌ایم و امیدوارم در جریان مسابقات به مرز آمادگی صددرصد برسیم.


به گزارش فارس، نظری در مورد شرایط خود یادآور شد: خدا را شاکرم که در شرایط بسیار آماده‌ای قرار گرفته‌ام. فکر نمی‌کردم بتوانم در این سه هفته به این آمادگی برسم. احساس می‌کردم به علت آسیب دیدگی که داشتم وزنم کمی بالا رفته است اما تمرینات بسیار خوبی انجام دادم و وزن خود را کاهش دادم. هم اکنون شاید پایین‌تر از وزن خود هم رسیده باشم. بسیار سرحال هستم و هر کسی شرایطم را می‌بیند می‌گوید شاید از جام جهانی ۲۰۰۸ هم بهتر باشم.


نظری درباره اینکه در جام جهانی گذشته عنوان صخره را به خود اختصاص داده بود گفت: اول از هر چیز نتیجه تیم ملی اهمیت دارد و سپس عناوین شخصی مهم خواهد بود. اگر تیم خوب کار کند، چنین عناوینی دور از دسترس نیست. در جام جهانی گذشته تمام بازیکنان خوب کار کردند. دوست دارم که همانند جام جهانی گذشته مردم از من راضی باشند و خوب گلری کنم و تیم ملی موفق باشد.


وی در مورد اینکه اکثر کارشناسان معتقدند زمانی که نظری بتواند خوب گلری کند، تیم ایران موفق می‌شود، یادآور شد: همه به من لطف دارند. این موضوع مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند. باید در دروازه بیشتر حواس خودم را جمع کنم و بازیکنان را بیشتر راهنمایی کنم. امیدوارم شرمنده مردم نشویم. همه بازیکنان زنجیروار به هم متصل هستیم.


وی درباره تیم‌های هم گروه ایران یعنی اسپانیا، مراکش و پاناما تصریح کرد: هیچ شناختی نسبت به پاناما ندارم اما این تیم در بازی دوستانه تایلند را شکست داده است. یک بازیکن تیم ملی مراکش را می‌شناختم که در سال ۲۰۰۹ در تیم منتخب جهان حضور داشت و بازیکن خوبی بود. نسبت به این شناخت خود می‌گفتم مراکش باید تیم خوبی باشد اما پاناما را نمی‌شناختم و با برد برابر تایلند متوجه شدم که تیم خوبی باید باشد.


وی ادامه داد: هیچ تیمی را نباید دست کم بگیریم. اسپانیا هم در جام جهانی قدرتمند ظاهر می‌شود تا کاری کند که ناکامی جام جهانی گذشته را فراموش کند. گروه‌مان در مجموع سخت است اما گروه خوبی است. می‌توانیم حتی به عنوان تیم نخست هم از گروه‌مان صعود کنیم.


دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران در خصوص روبرویی ایران با تیم‌های نه چندان قدرتمند در مراحل حذفی گفت: به هر حال مطمئنا یکی از ملاک‌هایی که تیم بتواند نتیجه بگیرد قرعه خوب است. خدا را شاکریم که در این دوره از مسابقات قرعه خوبی برایمان افتاده است. در جام جهانی قبلی با تیم‌های اسپانیا، برزیل، اوکراین، چک و ایتالیا و تیم‌های قدرتمند بازی کردیم اما روسیه در بین ۴ تیم حاضر شد و با هیچ تیم قدرتمندی بازی نکرده بود. فکر می‌کنم بتوانیم در این دوره آن مسیر را طی کنیم. مهم این است که در جمع ۴ تیم حاضر شویم.


نظری درباره قول کسب مقام عنوان کرد: قول دادن کار بسیار دشواری است. در جام جهانی همه تیم‌ها با آمادگی کامل می‌آیند. فکر نمی‌کردیم پاناما حتی محلی از اعراب داشته باشد اما به تایلند ۷ گل می‌زند. به هر حال تایلند در مسابقات جام ملت‌های آسیا ما را برده است. در هر صورت تلاش می‌کنیم که در جمع ۴ تیم حاضر شویم. کار سختی داریم اما تلاش خود را انجام می‌دهیم.


وی درباره عدم حضور وحید شمسایی و دیگر بازیکنانی که سابقه بازی با آنها را دارد خاطرنشان کرد: به هر حال تمام این بازیکنان جایشان در تیم ملی خالی است. وحید شمسایی بازیکن بزرگی است. نیازی به تعریف و تمجید مصطفی نظری و امثال من ندارد. احترام این بازیکنان برای تمام افراد واجب است. این بازیکنان اسطوره هستند. جواد اصغری مقدم و مجید لطیفی دوستان من هستند. همه آنها مطمئن باشند که به خاطر آنها بازی می‌کنیم و مطمئن باشید آنها هم به فکر این هستند که تیم ملی ایران نتیجه بگیرد. در تماس‌هایی که با آنها داشتیم اعلام می‌کردم با قدرت کار کنید تا فوتسال ایران سربلند شود.


وی افزود: متاسفانه فوتسال ما به انزوایی خورده است که همه باید هم قسم شویم تا از این شرایط بیرون بیاید. مطمئن باشید اگر تیم حماسه‌ای همانند ۲۰۰۸ خلق کند، دوباره فوتسال به رونق می‌آید. امیدوارم شرایط بار دیگر به گونه‌ای شود که اسپانسرها به سمت فوتسال بیایند زیرا واقعا ورزش قشنگی است.


نظری درباره حمایت مسئولان خاطرنشان کرد: مهندس مرتضوی همیشه یک جمله زیبا می‌گفت. او اعلام می‌کرد فوتسال طفل سر راهی فوتبال است. همیشه متاسفانه ما چوب فوتبال را می‌خوریم. البته بازیکنان فوتبال واقعا زحمت می‌کشند و خوب کار می‌کنند اما فکر می‌کنم فوتسال هم رشته‌ای است که می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد. ما در آسیا عنوان دار هستیم و در هر مسابقه‌ای که شرکت کردیم مقام کسب کردیم. فکر می‌کنم فوتسال به توجه بیشتری نیاز دارد. ما در اردو از خانواده‌هایمان دور بودیم و به هر حال شرایط سختی داشتیم. فکر می‌کنم با نتیجه در جام جهانی می‌توانیم توجه مسئولان را جلب کنیم.


وی درباره ممنوع المصاحبه شدن بازیکنان در جام جهانی تصریح کرد: به هر حال این نظر آقای ترابیان است و ما هم به آن احترام می‌گذاریم. نه می‌شود حرفی زد و نه می‌توان کاری انجام داد. امیدوارم ما در مسابقات نتیجه خوبی بگیریم و آقای ترابیان هم به علت این نتیجه اجازه دهند با رسانه‌ها در ارتباط باشیم. ورزش و رسانه در کنار یکدیگر هستند و نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد. امیدوارم با نتیجه خوبی که برابر اسپانیا می‌گیریم و درخواست بازیکنان این موضوع را لغو کنیم.