- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بخشنامه راهبردی و راهگشای وزیر نفت برای حمایت ویژه از توسعه پارس جنوبی

عسلویه نیوز” وزیر نفت در ابلاغی جدید خطاب به معاونین وزارت نفت و مدیران عامل چهار شرکت اصلی و روسای واحدهای مستقل ستادی، به طور ویژه بر حمایت و پشتیبانی تمام ارکان وزارت نفت برای تسریع در برنامه توسعه زودهنگام طرح های پارس جنوبی تأکید نمود.

به گزارش عسلویه نیوزبه نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، رستم قاسمی از مخاطبان این بخشنامه خواسته است: با توجه به اهمیت ویژه و نقش راهبردی پایداری و حفظ میزان تولید و اجرای هرچه سریعتر طرح های توسعه و افزایش تولید گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی ضروری است تا حمایت اثربخش و مستمر از پارس جنوبی به عنوان اولویت اول و حیاتی وزارت نفت در کانون برنامه ریزی ها و اقدامات ادارات ستادی و عملیاتی قرار گیرد.

وی با تاکید بر رفع ضربتی مشکلات موجود پارس جنوبی خواستار انجام چهار دسته اقدامات فوری در واحدهای مختلف صنعت نفت شده است که در نخستین بند آن، معاونت ها و مدیریت های ستادی وزارت نفت و چهار شرکت اصلی موظف به برنامه ریزی و پشتیبانی از میدان پارس جنوبی در خصوص تامین به موقع منابع و ابزارهای مورد نیاز طرحها به ویژه تامین نیروی انسانی متخصص و منابع مالی و کالای مورد نیاز این میدان شده اند.

رستم قاسمی در بخش دیگری از این ابلاغیه، معاونت توسعه منابع انسانی را مامور تدوین طرح اعطای تسهیلات و امتیازات ویژه به آن دسته از نیروهای متخصص وزارت نفت شده است که به صورت داوطلب خواهان اعزام به منطقه و همکاری در توسعه پارس جنوبی هستند.

براین اساس ، این معاونت مأمور شده است با اتخاذ تدابیر لازم و با همکاری چهار شرکت اصلی وزارتخانه در اسرع وقت نسبت به افزایش جاذبه ها و انگیزه های سازمانی برای حضور کارشناسان، متخصصان و مدیران در پارس جنوبی اقدام نماید.

از سوی دیگر به دستور وزیر نفت، چنانچه خدمات آن دسته از متخصصان صنعت نفت که در شرف بازنشستگی بوده و خدمات آنان مورد نیاز طرح‌های توسعه پارس جنوبی قرار گیرد، بازنشستگی آنها تا پایان طرح‌های توسعه به تعویق بیفتد.

قاسمی در ابلاغیه وزارتی خود ، شرکت ملی نفت ایران را موظف به اعزام متناوب مدیران و کارشناسان خود کرده تا به سرعت نسبت به شناسایی و دسته بندی مشکلات و تنگناها و فراهم کردن هرچه بیشتر منابع و ابزارهای لازم برای تسریع در توسعه این میدان مشترک، اقدام مستمر صورت گیرد.

وزیر نفت دولت دهم ابراز امیدواری کرده است تا در سایه اجرای این دسته از اقدامات ابلاغی زمینه دستیابی به اهداف عالی کشور در پارس جنوبی مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت همگانی در خصوص جهاد اقتصادی و جهت گیری های راهبردی دولت فراهم آید.

براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به عنوان مجری طرح توسعه پارس جنوبی با راهگشا و امید بخش دانستن تکلیف ابلاغی وزیر انقلابی نفت در بدنه این وزارتخانه، این جهت گیری را در راستای تحقق اهداف ملی در خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی کشور بسیار موثر دانست.

موسی سوری بخشنامه حمایت و پشتیبانی قاطع، جامع ، جهادی و شفاف وزیر نفت از تولید و توسعه پارس جنوبی را یک نقطه عطف جدید و راهگشای تاریخی در روند توسعه پارس جنوبی در راستای اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: حمایت ویژه و جهت گیری و تمرکز مقام عالی وزارت بر تولید و توسعه پارس جنوبی تکلیف را بر تمام مدیران، کارکنان ستادی و عملیاتی وزارت نفت در پیگیری توسعه پارس جنوبی روشن و حجت را بر همه تمام کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون بستر هم افزایی و مشارکت در توسعه پارس جنوبی بیش از پیش فراهم شده است، عنوان کرد: امروز با تکیه بر ظرفیت های تخصصی صنعت نفت و بسیج سرمایه‌ها و امکانات داخلی و وحدت و همدلی کلیه نیروهای متعهد و متخصص ایرانی با تمام توان پروژه های این میدان مشترک انرژی را با سرعت ویژه تا دستیابی به منافع و اهداف کشوربه پیش خواهیم برد.

ایشان تأکید کردند اجرای دقیق و کامل این بخشنامه حمایتی توسط ادارات ستادی وزارت نفت و شرکت های عملیاتی، می‌تواند باعث یک خیزش عظیم و جهش چشمگیر در اجرای طرح‌های توسعه پارس جنوبی گردد، زیرا بر بسیج امکانات و منابع وزارت نفت در حمایت از پارس جنوبی تأکید شده و می‌تواند آغاز و عامل بسیج منابع و امکانات ملی در حمایت از پارس جنوبی گردد.