- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

شهدا تمامی رفتار و کردارشان برای خدا بود

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر گفت: شهدا تمامی رفتار و کردارشان برای خدا بود و هر زمان دیدید که مسیر و خط ما و سیره و گفتار ما با ولایت و شهداء اختلاف دارد باید در راهمان تجدید نظر کنیم و خود را اصلاح کنیم.

خبرگزاری فارس: شهدا تمامی رفتار و کردارشان برای خدا بود

خلیل رضایی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان جم در هنرستان علم و صنعت شهر انارستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و به‌ویژه شهدای دانش‌آموز اظهار داشت: شهدا تمامی رفتار و کردارشان برای خدا بود.

وی افزود: شهدا زمانی که اعزام می‌شدند، صرفا به‌خاطر مکتب اسلام بود و آنچه که خدایی باشد قطعا ماندگار است همان‌گونه که شهدای هشت سال دفاع مقدس ماندگارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: شهدای ما از امام حسین (ع) الگو گرفته‌اند که تمامی هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در مقابل ظلم و کفر ایستاد و شهداء نیز درس مقاومت در مقابل دشمن به ما آموختند و به ما نشان دادند که این جرات را داشته باشیم که در مقابل ابر قدرت‌ها بایستیم.

رضایی با بیان اینکه، امروزه اگر شاهد بیداری اسلامی در کشورها هستیم به برکت خون شهدا است و این بیداری اسلامی الگو گرفتن از شهداست و شهدای ما اسوه اخلاص بودند گفت: دشمن با انواع بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌ها می‌خواهد سیره شهدا را به فراموشی ببریم و این ارزش‌های اسلامی را نداشته باشیم و از باورهای اسلامی دور شویم.

وی اضافه کرد: امروزه با بیش از سه دهه از انقلاب، هم ریزش‌ها و هم رویش‌هایی را داریم که هرگاه دیدید که مسیر و خط ما و سیره و گفتار ما با ولایت و شهداء اختلاف دارد باید در راهمان تجدید نظر کنیم و خود را اصلاح کنیم.

این مسئول اذعان داشت: این یادواره‌ها که گرفته می‌شود لازم است و اگر می‌خواهیم گسستی بین نسل‌ها ایجاد نشود، باید شهدا را معرفی کنیم تا سرمشق خود قرار دهند و برگزاری چنین مراسماتی باعث بیداری نسل جوان و دشمن‌شناسی آنها می‌شود و توطئه‌ها را می‌شناسند و شهدا به این نوع مراسمات نیازی ندارند و این ما هستیم که به چنین مراسماتی نیاز داریم.