- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

احداث چهار فاز نیروگاهی در بوشهر

عسلویه نیوز: نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده نزدیک احداث چهار فاز نیروگاهی در بوشهر در دستور کار قرار خواهد گرفت.
به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام موسی احمدی جمعه‌شب در جمع مردم سیراف به آغاز دهه محرم و برپایی شور حسینی در دل‌های همه آزادگان جهان اشاره کرد و اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) همیشه الهام بخش حرکتهای ضد استبدادی بوده است و هرگز این شور و تاسی کم رنگ نخواهد شد

وی ادامه داد: بدون شک جوهره قیام مردم ایران در سرنگونی رژیم شاهنشاهی چه در ۲۲ بهمن۵۷ چه قبل از آن به‌ویژه ۱۳ آبان که روزهای پیش رو سالروز این جنبش دانش‌آموزی نیز هست، عاشورا و حرکت تاریخی امام حسین(ع) بوده است.

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی افزود: این درس آزادگی امام حسین است که این نظام مقدس را مقاوم‌تر و استوارتر از همیشه در مقابل استکبار قرار داده است.

ایجاد یک نیروگاه گازی در منطقه پارس جنوبی

وی اضافه کرد: در نشستی که با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران داشتیم، آقای صالحی اظهار داشتند در آینده نزدیک  احداث چهار فاز نیروگاهی در بوشهر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

احمدی ادامه داد: در این ارتباط بنده پیشنهاد راه‌اندازی یکی از این فازها در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دادم که اتفاقا مورد استقبال وی قرار گرفت و دستور دادند این طرح مورد مطالعه قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: با توجه به ظرفیت‌های این منطقه و نیازمندی به برق و آب، ایجاد یک نیروگاه گازی در آن کمک بزرگی به توسعه صنایع پایین دست خواهد بود.

روند مذاکرات ایران و ۱+۵ بر مبنای حفظ عزت و ارزش‌های نظام و اقتدار ملی است

نماینده شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه یکی از کاربری‌های نیروگاه‌های اتمی  تولید آب شیرین است، می‌توان از این فرصت نیازمندی‌های آب مردم این منطقه را نیز برطرف کرد.

وی به مذاکرت اخیر تیم مذاکره کننده ایران و ۱+۵ نیز  اشاره داشت و گفت: خدا را شکر روند مذاکرات بر مبنای حفظ عزت و ارزشهای نظام و اقتدار ملی پیش می‌رود و من یقین دارم دولت محترم برمبنای دیدگاههای رهبری نظام نتایج خوبی را از این مذاکرات به دست آورد.