- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نجات یک محله از خطر انفجار در کنگان + تصاویر

در اثر آتش سوزی در زمینی در خیابان طالقانی شهر کنگان که منجر به رسیدن شعله های آتش به علمک گاز یکی از منازل مسکونی شده بود حادثه عجیبی رخ داد.
به گزارش جنوب پرس  ، در این حادثه و عمدتا بدلیل کم اطلاعی برخی شهروندان متاسفانه شاهدین حادثه تنها به نظاره پرداختند و از خطری که جان آنها و دهها شهروند دیگر را تهدید می کرد غافل بودند.

در این هنگام گشت پلیس انتظامی با مشاهده جمعیت به محل مورد نظر رفته و با دیدن صحنه آتش سوزی و نشت گاز و حریق علمک گاز با آتش نشانی شهرداری کنگان و اتفاقات گاز شهرستان تماس گرفتند و با مسدود نمودن راه ، تخلیه برخی منازل و متفرق ساختن مردم فضا را برای حضور نیروهای جان برکف آتش نشانی و سپس اتفاقات گاز شهرستاتن فراهم کردند.

خوشبختانه با حضور سریع آتش نشانی نیروهای امداد گاز کنگان آتش مهار و خطر بزرگی که جان دهها شهروند را تهدید می کرد به لطف و عنایت حقتعالی برطرف شد.

رییس اداره گاز شهرستان کنگان در این زمینه در گفتگو با “عسلویه نیوز” اظهار داشت:نیروهای امداد اتفاقات گاز با حضور در صحنه و بستن نزدیکترین شیر گاز موجود در محل و تخلیه گاز از انفجار مهیبی که ممکن بود علاوه بر خسارت گسترده مالی و تخریب دهها منزل مسکونی جان دهها شهروند را تهدید کند جلوگیری کردند.

جا دارد ضمن شکرگذاری به درگاه ایزد متعال ، از هوشیاری و اطلاع رسانی سریع گشت نیروی انتظامی از حضور به موقع جان برکفان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری بندر کنگان و نیروهای پرتلاش امداد گاز شهرستان کنگان تقدیر نمود.

گفتنی است چند سال گذشته ، انفجار گاز در یکی از شهرهای استان منجر به خساراتی به منازل مسکونی تا شعاع ۲ کیلومتری شده بود.

لازم به یادآوری است این حادثه در اثر آتش زدن برگ خشک درختان و زباله در زمین مجاور محل حادثه و رسیدن شعله آتش به علمک گاز رخ داده بود.