- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری در عسلویه

عسلویه نیوز” مدیرعامل پارس جنوبی از اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری در عسلویه خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” سید پیروز موسوی عصر دیروز در بازدید از مصلای نماز جمعه بندر عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی همواره به محیط پیرامونی توجه ویژه‌ای دارد و به ویژه در حوزه فرهنگی و دینی کارهای ارزشمندی در این منطقه صورت گرفته است.
وی افزود: در سال جاری و بعد از سفر مقام معظم رهبری به پارس جنوبی شاهد افزایش فعالیت‌های فرهنگی هنری توسط این سازمان هستیم و در برنامه‌های مذهبی مشارکت داشته‌ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از انعقاد چند تفاهمنامه به منظور اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سفر به پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: سفر مقام معظم رهبری به عسلویه برکات و نتایج مثبتی به همراه داشته که به زودی با انعقاد تفاهمنامه‌های متعددی به سوی اجرایی شدن این مصوبات گام برمی‌داریم.
موسوی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها گام موثری در توسعه بخش عسلویه و شهرستان کنگان است.
وی اجرا، بهره‌برداری و افتتاح مصلای نماز جمعه عسلویه را نتیجه همدلی و تعامل صنعت نفت با محیط پیرامون خود در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی منطقه ویژه پارس خواند و گفت: کمک این سازمان برای ساخت این پروژه یکی از اقدامات مهم صنعت نفت در همسویی با توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی منطقه پارس جنوبی است.
مدیرعامل پارس جنوبی از احداث مصلی و مسجد و اماکن فرهنگی توسط پارس جنوبی خبر داد و یادآور شد: سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در منطقه پارس جنوبی، تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا در خدمت‌رسانی و ارائه مطلوب خدمات به محیط پیرامونی صنعت نفت در منطقه به ویژه بخش عسلویه و شهرستان کنگان انجام وظیفه کند و ساخت و توسعه چند مصلی، مسجد و اماکن فرهنگی و مذهبی از جمله این خدمات است.
موسوی با اشاره به اهمیت و نقش نماز جمعه در حفظ، بقا و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی اضافه کرد: ساخت مصلای جمعه بندر عسلویه با تلاش منطقه ویژه به مراحل خوبی رسیده و فاز نخست این پروژه راه‌ اندازی شده است.
وی گفت: نماز جمعه، این یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، علاوه بر شمولیت آن در تمام عرصه‌های انقلاب، در افزایش بصیرت مردم سهم بالایی داشته است.
موسوی با اشاره به برگزاری منظم نماز جمعه در عسلویه به عنوان قطب انرژی کشور افزود: از برکات انقلاب شکوهمند ایران اسلامی عزیز این است که امروز و به لطف خداوند متعال و با رهنمودهای مقام عظمای ولایت و با پیگیری نماینده معظم‌له در استان ولایت‌مدار بوشهر، ما در کنار مجموعه‌ها و پروژه‌های عظیم نفتی و در منطقه مسکونی عسلویه شاهد برگزاری نماز جمعه با شکوه هرچه بیشتر در این منطقه هستیم.
مدیرعامل پارس جنوبی بیان کرد: آمادگی کاملی داریم از فعالیت‌های فرهنگی و دینی در منطقه عسلویه و شهرستان‌های همجوار حمایت کنیم.