- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برگزاری جشن غدیر با حضور شیعه و سنی در سواحل خلیج‌فارس

جشن بزرگ عید غدیر با حضور شیعه و سنی در سواحل خلیج‌فارس در برکه‌چوپان در شهرستان کنگان برگزار شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” امام جمعه سیراف جمعه‌شب در جشن بزرگ غدیر در سواحل خلیج فارس در برکه‌چوپان اظهار داشت: عید غدیر در واقع نشان دهنده جامعیت اسلام است و این عید سند حقانیت شیعه در تاریخ است.

حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری افزود: اصرار بر بزرگداشت بى‏مانند غدیر و «عید الله‌اکبر» نامیدن آن نیز در حقیقت جلب توجهى به بلنداى تاریخ براى درک صحیح پیام این روز بزرگ و عمل به مقتضاى آن است.

وی اضافه کرد: زنده نگه داشتن غدیر و نشر و ترویج پیام آن که همانا پیام خداوند تبارک و تعالی است موجب زنده ماندن قلوب و ایجاد امید و نشاط در بین بشریت به ویژه امت اسلام می‌شود.

امام جمعه بندر سیراف خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، غدیر همواره موجب سرور و شادمانی دوستان و پیروان اسلام ناب محمدی (ص) و خشم غضب منافقان و کوردلان می‌شود.

عاشوری تصریح کرد: البته آنچه مهم است اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب حکومت اسلامى و جامعه اسلامى باید شخصیت امیرالمؤمنین(ع) و جامعه مورد نظر ایشان را الگو قرار بدهد.

امام جمعه سیراف به بحث ولایت اشاره کرد و یادآور شد: ابلاغ پیام و دستور خدا یعنی انتصاب امیرالمومنین علی (ع) به‌عنوان وصی بلافصل رسول الله (ص) تجلی اکمال دین و اتمام نعمت بود.

عاشوری ضمن بیان فضایل و مناقب امام علی(ع) در کلام دوستان و دشمنان حضرت و نیز پژوهش‌ها و اعترافات و اقوال دانشمندان مذاهب غیر اسلامی از جمله مسیحیت درباره شخصیت امیرالمومنین علی (ع) اذعان داشت: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت یک انسان و اسوه کامل است و این رسالت مهم بر دوش همه امت اسلامی به‌ویژه نخبگان است.

دهیار روستای ساحلی برکه چوپان نیز در این آیین اظهار داشت: به برکت نظام اسلامی وحدت بین تشیع و تسنن در این روستا و روستاهای مجاور مثال‌زدنی و قابل الگو برداری است.

مسلم رضایی گفت:حضور برادران اهل سنت در کنار برادران تشیع از جمله در مراسم جشن غدیر بیانگر صفا، صمیمیت و همدلی در این گوشه از سرزمین اسلامی است.

دهیار برکه چوپان در بخش دیگر از کوتاهی شرکت‌ها در قبال روستا و بی‌توجهی به برخی برنامه‌ها انتقاد کرد.

برگزاری مراسم مداحی و بیان مناقب امیرالمومنین علی (ع)، تجلیل از سادات، اجرای سرود، نمایش اهداء هدایا به بیماران روستا و اهداء هدایایی به افرادی که نامشان همنام مولای مومنان علی (ع) بود از دیگر برنامه‌های اجرایی در این آیین به‌یاد ماندنی بود.