- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تشویق و قدردانی وزیر نفت از جهادگران جبهه تولید و توسعه در پارس جنوبی

عسلویه نیوز” وزیر نفت طی روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۱۲ و ۱۳ آبان) در چهارمین سفر خود از زمان تصدی مسئولیت وزارت نفت، به طور سرزده از پیشرفت طرح‌های توسعه پارس جنوبی بازدید کرد.

به گزارش عسلویه نیوزبه نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مهندس رستمی قاسمی در تازه ترین سفر کاری خود طی روز های پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ آبان از فازهای ۱۵ و۱۶ و نیز ۱۷ و ۱۸ بازدید کرد .
در این بازدید مهندس موسی سوری مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس وزیر نفت را همراهی ‌کرد.

قاسمی در بازدید از فازهای ۱۷ و ۱۸ با مدیران و کارشناسان فازهای مذکور درباره پیشرفت پروژه به گفتگو پرداخت و توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت تأمین کالا، مهندسی طرح و پیشرفت کارهای اجرایی دریافت کرد.

وزیر نفت در این دیدار تاکید کرد: در همه فازهای پارس جنوبی بویژه فازهای ۱۲، ۱۵،۱۶ و ۱۷،۱۸ که طی سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند، لازم است کار به صورت جهادی و شبانه روزی در دو و یا سه نوبت کاری انجام گردد و پیمانکاران موظفند طی یک ماه آینده کار را شبانه‌روزی نمایند.

وی ضمن ابراز رضایت از پیشرفت فازهایی که پیشرفت ماهانه آنها بیش از ۲ درصد است تصریح کرد پیشرفت ماهانه هر فاز پارس جنوبی باید از ماه‌های آینده به بیش از ۵/۲ درصد برسد و چنانچه پیمانکاری نتواند به این میزان پیشرفت داشته باشد ، بخشی از کارهای آن پیمانکار به دیگران سپرده خواهد شد.

مهندس قاسمی در خصوص آخرین وضعیت تولید گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی گفت: خوشبختانه با تلاش و کوشش مدیران و کارکنان شایسته و متعهد صنعت نفت در بخش‌های تولید و بهره‌برداری پارس جنوبی در سال جاری تاکنون ظرفیت تولید به بیش از ۲۷۵ میلیون مترمکعب در روز رسید و تا پایان سال این ظرفیت از ۲۹۰ میلیون مترمکعب در روز عبور خواهد کرد.

وزیر نفت همچنین در ساعت اولیه صبح جمعه در عسلویه در یک گفتگوی تلفنی با مهندس سرمدی رییس سکوی تولیدی شمار یک در پارس جنوبی ضمن دریافت اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت تولید از این میدان مشترک با ابراز رضایت، از تلاش و کوشش دست اندرکاران شرکت نفت و گاز پارس که بعنوان جهادگران خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی توصیف شدند، از تلاش شبانه‌روزی آنها در شرایط سخت و دشوار برای تأمین گاز مورد نیاز کشور تشکر و قدردانی نمود.

مدیر عامل شرکت نفت وگاز پارس نیز در این بازدید عنوان کرد: بعد از فرمان راهبردی و راهگشای ۹ آبان امسال مهندس قاسمی در حمایت ویژه از پارس جنوبی به عنوان اولویت اول و حیاتی وزارت نفت، بازدید سرزده ایشان از فازهای پارس جنوبی بسیار اثرگذار و روحیه بخش است و تنور جهاد اقتصادی را گرم‌تر می‌کند.
موسی سوری افزود: این اقدام منجر به افزایش بهره‌وری و سرعت در اجرای به موقع پروژه‌ها می شود.
وی تصریح کرد: مقام عالی وزارت در ارتباط با دو برابر شدن میزان پیشرفت فازها بسیار مصمم و جدی است و چنانچه پیمانکاری نتواند پیشرفت پروژه خود را به بیش از ۵/۲ درصد در ماه برساند با کاهش‌کاری مواجه خواهد شد.
سوری گفت: وزیر نفت بر کار شبانه‌روزی دو یا سه نوبتکار در طرح‌های توسعه تأکید ویژه‌ای دارند و طی هفته آینده در این مورد تصمیمات مهمی توسط ایشان اتخاذ خواهد شد.

رستم قاسمی تاکنون در دوره وزارت خود طی چهار نوبت سفر به پارس جنوبی در مجموع ۷ روز در پروژه‌های توسعه و سکوهای تولیدی این میدان حضور داشته است.