- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آغاز طرحی جدید در بوشهر

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر گفت: طرح یاوران مولا علی (ع) با هدف جذب، ساماندهی و به کارگیری داوطلبان علاقه مند به دفاع فرهنگی و دینی همزمان با بزرگداشت دهه امامت در استان بوشهر آغاز شد.

 

 

به گزارش “عسلویه نیوز” سردار حسین کارگر افزود: در این طرح سامادهی افراد مومن، موثر و علاقه مند به دفاع فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن و مشارکت مردم در نهادینه کردن فرهنگ علوی و غدیر در جامعه برنامه ریزی شده است.

وی یادآورشد: برای جذب افراد واجد شرایط این طرح، فرم هایی در قالب طرح یاوران مولا علی (ع) در جامع توزیع شده است که افراد با پرکردن این فرم ها افزون بر آمادگی، توانمندی مشارکت خود در بخش های مختلف را نیز اعلام می کنند.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر اضافه کرد: برنامه استفاده از قابلیت شرکت کنندگان در طرح یاوران مولا علی (ع) در بخش های علمی، هنری و اجرایی پیش بینی شده است.

کارگر با بیان این که مشارکت در این طرح داوطلبانه و افتخاری است ادامه داد: در بخش علمی، آموزش، تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر در مساجد، مدارس، دانشگاه ها، کانون ها و هیات های مذهبی و ورزشی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: ارایه پیشنهاد اجرایی مفید و موثر در گسترش فرهنگ علوی، امامت و غدیر نیز از دیگر موضوعاتی است که یاوران مولا علی (ع) می توانند در بخش علمی فعالیت کنند.

کارگر گفت: سرودن شعر پیرامون علی(ع)، غدیر، ولایت، شیعه و تشکیل گروه های سرود برای علاقه مندان به مشارکت در بخش هنری پیش بینی شده است.

دبیر اجرایی بیناد بین المللی غدیر استان بوشهر افزود: حضور فعال در نشست ها، همایش ها و برنامه های بیناد غدیر، برگزاری مراسم های ولادت، شهادت ، ایام ولایت وعید غدیر، انجام خدمات حمل و نقل، تزیین، اطلاع رسانی و پذیرایی در آیین ها و انجام آداب و اعمال روز عید غدیر که در مفاتیح الجنان ذکر شده نیز مربوط به نوع مشارکت یاوران مولا علی (ع) در بخش اجرایی است