- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

دورریز نان در شهرستان دشتستان کاهش یافت

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از کاهش دورریز نان در شهرستان دشتستان خبر داد و گفت: کیفیت نان در دشتستان وضعیت مطلوبی دارد.

ابوالقاسم محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار “عسلویه نیوز”  اظهار داشت: نظارت بر اصناف و بازاریان و برخورد با متخلفان از مهم‌ترین وظایف این اداره است و برای تامین حقوق مردم با هیچ فردی تعارف نداریم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان افزود: در راستای تامین رضایت حداکثری مردم و ضمن نظارت مستمر بر فرآیند تولید تا توزیع با عرضه کنندگان نان بی‌کیفیت برخورد می‌شود.

محمدزاده بیان داشت: برای افزایش کیفیت نان تنها استفاده از آرد مناسب تاثیر ندارد و عوامل دیگری در تولید نان باکیفیت دخیل است که با توجه به بخشنامه شرکت بازرگانی دولتی ایران و فواید سبوس موجود در آرد، نانوایان شهرستان به استفاده از آرد با حداکثر ۱۵ درصد سبوس‌گیری از ابتدای آبان ماه جاری ملزم هستند.

وی افزود: هر چه سبوس موجود در آرد بالاتر باشد ارزش غذایی آرد نیز افزون‌تر است و همچنین نانوایانی که درصد سبوس آرد را در پخت آن رعایت نکنند متخلف شناخته و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

محمدزاده از کاهش دور ریز نان در شهرستان دشتستان خبر داد و گفت: کیفیت پخت نان در شهرستان در حد مطلوبی قرار دارد اما، از طرفی عدم تمایل کارگران به کار در نانوایی به دلیل طولانی بودن ساعات و سختی کار، افزایش تقاضا در ساعات معینی از روز، عدم مهارت کارگران، پائین بودن راندمان تولید، عدم رعایت مسائل بهداشتی به‌طور کامل، عدم وجود رقابت برای بهبود و کیفیت نان از جمله مشکلات این محصول است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان اذعان داشت: هضم نان‌هایی که درصد سبوس بالا دارند راحت‌تر است و برای کودکان مفید است و انتظار داریم نانواها این موارد را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه به‌طور متوسط ماهانه ۸۵ مورد بازرسی از نانوایی‌های شهرستان انجام می گیرد اظهار داشت: اجباری کردن استاندارد نان‌های سنتی، آموزش هدفمند و مستمر مدیریت و کارکنان واحدها، تثبیت اشتغال کارگران در واحدهای نانوایی، بهبود کیفیت و یکنواخت کردن آردها، متناسب کردن میزان سهمیه هر واحد نانوایی با توان تولید و استاندارد کردن ماشین‌آلات تولید نان از جمله عوامل موثر در کاهش ضایعات نان در شهرستان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان افزود: از همشهریان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از واحدهای صنفی نانوایی مراتب را به تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این اداره اطلاع تا بازرسان ضمن پیگیری نتیجه را اعلام کنند.

انتهای پیام/ح