- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رئال مادرید به دنبال انتقام درلیگ قهرمانان اروپا

پیکارهای دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب آغاز می‌شود که در این میان پورتو پرتغال و مالاگا اسپانیا در اندیشه صعود زودهنگام به دور حذفی هستند.


 دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا ساعت ۲۳:۱۵ فردا به وقت تهران با ۸ دیدار از گروه‌های A تا D انجام خواهد شد.


به گزارش فارس، پورتو و مالاگا به لحاظ کسب بیشترین امتیاز ممکن (۹ امتیاز)، با وجود باقی ماندن ۲ دیدار دیگر، می خواهند خیال خود را برای صعود آسوده کرده و مجوز راهیابی به دور بعدی را بگیرند. 


در این حال شالکه و دورتموند که در گروه‌های  B  و D، هفت امتیازی هستند، مصمم به کسب ۳ امتیاز دیگرند تا خود را در آستانه راهیابی به مرحله بعد ببینند.


*گروه A:


در این گروه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه در «پارک دوپرنس»‌ ورزشگاه خانگی‌اش میزبان دیناموزاگرب کرواسی است و پورتو راهی اوکراین می‌شود تا با دیناموکیف دیدار کند.


در این گروه پورتو ۹ امتیازی است. تیم پرتغالی اگر همانند بازی رفت که مقابل حریف اوکراینی ۳ بر ۲ پیروز شد، با کسب هر ۳ امتیاز از جدال فردا شب خارج شود، ۱۲ امتیازی خواهد شد و بطور قطع به مرحله بعد صعود خواهد کرد.


در صورتی که شاگردان کارلو آنچلوتی، (مربی سن‌ژرمن) بتوانند همانند بازی رفت (پیروزی ۲ بر صفر) بر حریف کروات خود غلبه کنند، آنوقت با ۹ امتیاز از بیشترین شانس صعود برای کسب سهمیه دوم این گروه برخوردار خواهند شد.


جدول:


۱- پورتو ۹ امتیاز


۲-پاری‌سن‌ژرمن ۶ امتیاز


۳- دیناموکیف ۳ امتیاز


۴- دیناموزاگرب بدون امتیاز


*گروه B:


در این گروه شالکه آلمان میزبان آرسنال انگلیس است. آبی‌پوشان گیلزن‌کرشنی که اکنون با ۷ امتیاز صدرنشین هستند،‌ در بازی رفت در لندن، ۲ بر صفر پیروز شدند و شگفتی مهمی را مقابل توپچی‌ها رقم زدند.


شاگردان هوب استیونس چنانچه در بازی فردا شب بتوانند باز هم پیروز شوند، با کسب ۱۰ امتیاز شانس صعود خود را بسیار افزایش داده و تا ۹۰ درصد به کسب سهمیه صعود نزدیک خواهند شد. این اتفاق در حالی خواهد بود که شاگردان آرسن ونگر قادر به گرفتن انتقام باخت بازی رفت از حریف ژرمنی نشوند.


در دیدار دیگر این گروه المپیاکوس یونان میزبان مون‌پولیه فرانسه خواهد بود. تیم یونانی در صورت غلبه بر حریف فرانسوی در کورس رقابت با آرسنال و حتی شالکه باقی خواهد ماند.


جدول:


۱- شالکه ۷ امتیاز


۲- آرسنال ۶ امتیاز


۳-المپیاکوس ۳ امتیاز


۴-مون‌پلیه یک امتیاز


*گروه C:


در این گروه مالاگا هر ۳ بازی دور رفت خود را برده و با ۹ امتیاز بهترین نتیجه‌ را گرفته است. حریف اسپانیایی در بازی فردا پیکار بسیار سختی دارد زیرا در سن‌سیرو باید در میهمانی آ.ث‌میلان ایتالیا شرکت کند.


مالاگا که در بازی رفت یک بر صفر پیروز شد، برای کسب مجوز صعود به هر ۳ امتیاز این دیدار نیاز دارد اما میلانی‌ها(۴ امتیاز، رده دوم جدول) در بازی ابتدای هفته در کالچو ۵ بر یک کیه‌و را شکست دادند و تا حدی به وضعیت خود سامان بخشیدند.


این دیدار با توجه به  اهمیتی که در راه صعود مالاگا و در کورس باقی ماندن میلانی ها دارد، یکی از دیدارهای مهم خواهد بود.


در دیداری دیگر اندرلشت بلژیک در خانه پذیرای زنیت سن‌پترزبورگ خواهد شد. زنیتی‌ها در بازی رفت یک بر صفر پیروز شدند و اکنون بازی سه‌شنبه حکم انتقام‌گیری برای بلژیکی ها نیز خواهد داشت.


جدول:


۱- مالاگا ۹ امتیاز


۲- آ.ث‌میلان ۴ امتیاز


۳- زینت سن‌پترزبورگ ۳ امتیاز


۴-اندرلشت یک امتیاز


*گروه D:


در این گروه که با توجه به حضور ۴ تیم قهرمان لیگ از ۴ کشور بزرگ اروپایی از ابتدا به به گروه مرگ معروف شده، بورسیادورتموند آلمان با توجه به کسب ۷ امتیاز و صدرنشینی از سایرین وضعیتی بهتر دارد. تیم تحت رهبری یورگن کلوپ که دو هفته قبل در زیگنال ایدونا پارک ۲ بر یک بر رئال مادرید کهکشانی غلبه کرد، فردا شب میهمان این تیم در سانتیاگوبرنابئو است.


در صورتی که زردپوشان ژرمنی بتوانند همانند بازی قبلی پیروز از این نبرد دشوار خارج شوند، ۱۰ امتیازی خواهند شد و صعودشان بسیار محتمل می‌شود.


در مقابل رئال مادرید که با ۶ امتیاز در رده دوم جدول حضور دارد در صورت تلافی شکست ۱۵ روز قبل خود صدر جدول را به اشغال در خواهد آورد و با ۹ امتیاز در بهترین وضعیت برای صعود از گروه قرار خواهد گرفت.


آخرین بازی این گروه به نبرد منچسترسیتی انگلیس با آژاکس آمستردام هلند در ورزشگاه اتحاد اختصاص دارد. دیداری که بسیاری بر این باورند برای روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیایی من‌سیتی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است چرا که تیم او در بازی رفت مقابل حریف هلندی بازنده شد و اکنون از ۳ بازی دور رفت تنها یک امتیاز اندوخته کرده است. در صورتی که حریف انگلیسی بازنده این دیدار شود، با جام وداع خواهد کرد. در این حال آژاکس با امیدواری بیشتر رقابت با رئال و دورتموند را برای صعود از گروه دنبال خواهد کرد.


جدول:


۱- بورسیادورتموند ۷ امتیاز


۲-رئال مادرید ۶امتیاز


۳-آژاکس ۳ امتیاز


۴-منچسترسیتی یک امتیاز