- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

غذای گیاهی جدید میگوی پرورشی در بوشهر تولید شد

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر گفت: با تلاش کارشناسان پژوهشکده میگوی کشور مستقر دراین استان غذایی گیاهی جدید برای میگوی پرورشی تولید شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” رضا عوض پور روزچهارشنبه درجریان بازدید و بررسی وضعیت پرورش میگو در منطقه رودحله استان بوشهر افزود: برای کاهش هزینه های تولید میگوی پرورشی، پژوهشگران مرکز پژوهشکده میگو به غذایی با هزینه کمتر ازغذای کارخانه ای دست یافته اند که می تواند در افزایش تولید درهرهکتار و کاهش هزینه های تولید نقش داشته باشد.

وی اضافه کرد: تولید غذا با استفاده از گیاهان نقشی مهم در کاهش هزینه های تولید میگو دارد به گونه ای که تولید میگو با استفاده از غذای کارخانه ای سه تن در هرهکتار است در حالی که با غذای جدید به چهار تن هم می رسد.

عوض پور گفت: استفاده از تغدیه جدید، با تولید هشت هزار و۵۰۰ تن میگو سالانه بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال کاهش هزینه برای تولید کنندگان در بردارد.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر با بیان این که این استان دارای ظرفیت های مناسبی در بخش آبزی پروری است گفت: ۶۰ هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش آبزیان شناسایی شده است که تاکنون سه هزار هکتار آن به پرورش میگو اختصاص یافته است.

وی افزود: با توجه به رو به رشد بودن صنعت پرورش میگو در استان بوشهر تولید غذای جدید یکی از موثرترین فعالیت ها در این زمینه است.

عوض پور بیان کرد: استان بوشهر یکی از استان های پیشتاز در صنعت تولید میگو است که هم اکنون ۷۰ درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می شود.

وی گفت: پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر امسال افزون بر هشت هزار تن میگو تولید می کنند