- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

قبض های برق میلیونی در روستای بیدخون بخش عسلویه

تعدادی از مردم و مسئولان روستای بیدخون دربخش عسلویه از صدور قبض‌های میلیونی برق خود گلایه کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.
رئیس شورای اسلامی روستای بیدخون در عسلویه اظهار داشت: بیش از یک سال است که قبوض سنگین و چند ‌۱۰۰ هزار تومانی برق مردم روستای بیدخون از توابع شهرستان کنگان را متحیر کرده و شوک زیادی را به آنها وارد کرده است.
حسین هوشیار افزود: البته سابقه این قبوض به طور تقریبی به چهار سال برمی‌گردد اما از سال گذشته تاکنون هزینه‌های سنگین برق مصرفی که به اعتقاد ما کاملا غیر‌واقعی است مردم را به شدت نگران کرده است.

 

هوشیار تصریح کرد: حضور صنعت در منطقه دامداری، کشاورزی، صیادی و شغل مردم را از بین برده و الان مردم این روستا درآمد خاصی ندارند ضمن اینکه چند خانوار نیز مددجوی بهزیستی و کمیته امدادند که با این وضعیت توان اداره زندگی فردی را هم ندارند چه برسد که بخواهند این قبوض سنگین برق را نیز پرداخت کنند.
رئیس شواری اسلامی بیدخون افزود: با وجود پیگیری‌های متعدد از طریق مسئولان ذی‌ربط در شهرستان و استان هنوز راه حل مناسب اتخاذ نشده است.
هوشیار اضافه کرد: انتظار می‌رود در نظام دینی و دولت عدالت‌محور با رأفت و رحمت زمینه حل این معضل بزرگ فراهم و با تدبیری مناسب این مشکل برطرف شود.
یکی از شهروندان بیدخون نیز گفت: کدام شهر و روستا را سراغ دارید که قبض مصرفی دوماهه‌اش، یک میلیون تومان با کاربردی مسکونی باشد.
علی بهزادی عنوان داشت: از مسئولان عاجزانه می‌خواهیم به این معضل رسیدگی کنند تا همه نجات پیدا کنند.
یکی دیگر از شهروندان بیدخون نیز عنوان داشت: دولت خدمتگزار و نظام خدمات خوب و ارزشمندی به این منطقه ارائه داده‌اند اما قبوض سنگین و غیرقابل تحمل برق موجب تلخ شدن ذائقه مردم شده که انتظار می‌رود مسئولان تدبیری صحیح در این راستا اتخاذ کنند.
ع. زاهدی تصریح کرد: از مسئولان ارشد اداره برق انتظار داریم که معضل قبوض برق بیدخون را بررسی کنند و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
محمد صالحی، عضو شورای اسلامی بیدخون نیز با اشاره به تعرفه‌های بالای برق در این منطقه گفت: برای افراد مستمند و فقیر این قبوض کمرشکن است و واقعا آنها را به مشقت انداخته است.
مریم پاک‌نصیب بوشهری از شهروندان بیدخون نیز بیان داشت: من یک پیرزن تنهایم و یک کولر استفاده می‌کنم، اما قبض برق ما در دو ماه گذشته ۲۰۷ هزار تومان است که واقعا مرا ناراحت و افسرده و پریشان کرده است.
سکینه بهزادی از مددجویان کمیته امداد امام (ره) نیز گفت: کمیته امداد هر ۲ ماه زیر ۶۰ هزار تومان به ما کمک می‌کند که نمی‌توانم گذران زندگی کنم و اکنون مدتی است که این قبض‌های برق نیز این فشار را چند برابر کرده است.
رئیس اداره برق عسلویه نیز اظهار داشت: تعداد مشترکین بیدخون هزار و ‌۵۰۰ مشترک است که کیلوات مصرفی آنها به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف بالاست.
رضا وریانی تصریح کرد: البته اگر اثبات شود که این شرکت اشتباه کرده باشد ما جوابگو هستیم و حاضریم در صورت اثبات، اشتباهات را اصلاح کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما برای منازلی که دفاتر شرکت‌ها در آنجا باشد و تابلو نصب کرده باشند تعرفه تجاری را محاسبه می‌کنیم.
بیدخون با ۷۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر در ۲۸۵ کیلومتری بوشهر مرکز استان قرار دارد.