- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تقلای موساد بر خروج از بحران شدید امنیتی

در اغلب موارد، کشورهای میزبان از هویت واقعی این مقرهای جاسوسی ـ عملیاتی بی‌خبر بوده و فعالیت آنها را از نوع متعارف دیپلماتیک تصور می‌کنند. همچنین این منابع اظهار می‌دارند که اهداف عملیاتی تعریف شده برای این ایستگاه‌ها به هیچ وجه منحصر به ایران نیست و کشورهایی مانند سوریه، عراق، عربستان، مصر و تونس را نیز در بر می‌گیرد.

به دنیال موفقیت های مکرر دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در انهدام تیم های جاسوسی رژیم صهیونیستی و همچنان ناکامی های این سرویس جاسوسی در پیشبرد اهداف شومش، تشکیلات این سرویس جاسوسی تروریست با بحران جدی مواجه شده و برای خروج از این وضعیت بحرانی تصمیم به گسترش پایگاه های جاسوسی گرفته است.

به گزارش خبرنکار بولتن نیوز، خبر درز کرده از برخی محافل دیپلماتیک منطقه حاکی است که موساد سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی پس از دریافت ضربات اطلاعاتی متوالی از دستگاههای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، با دستپاچگی در حال تمرکز‌زدایی و پخش ایستگاه‌های جاسوسی به عملیاتی خود در چندین کشور آسیایی است.

بنابر این گزارش، بحران اطلاعاتی عمیق در موساد که به ویژه با دستگیری مجید جمالی فشی (عامل ترور شهید علی محمدی) و تعدادی دیگر از عوامل و تروریست های رژیم صهیونیستی و کشف برخی از شگردهای اطلاعاتی این سرویس، روز به روز حادتر می‌شود، موساد را وادار کرده تا بخشی از فعالیت‌های ایستگاه اصلی جاسوسی ـ عملیاتی خود در استانبول را به کشورهایی مانند آذربایجان و گرجستان و چند کشور دیگر منتقل نماید.


همچنین یکی از اهداف اصلی از تأسیس سفارتخانه رژیم صهیونیستی در کشور ترکمنستان،تأمین قسمتی از پوشش‌های جاسوسی ـ عملیاتی مورد نیاز سرویس جاسوسی آن رژیم است؛ اگرچه به دلیل حساسیت شدید مردم مسلمان ترکمنستان به رژیم صهیونیستی و اهداف آن، هم دولت ترکمنستان و هم صهیونیست‌ها نگران واکنش‌های غیرقابل پیش‌بینی آنها هستند.

منابع مطلع می‌گویند تأسیس سفارتخانه در ترکمنستان با فشار آمریکا بر میزبان تحقق پیدا کرده است. این در حالی است که به عقیده کارشناسان، دفاتر دیپلماتیکی که رژیم صهیونیستی در پی تأسیس آنها در چند کشور آسیایی است، اساساً کارکرد دیپلماتیک ندارد و کلیه آنها همانند دفتر استانبول عملا به عنوان مقرهایی برای انجام عملیات تروریستی علیه کشورهای منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گزارش یاد شده همچنین از کشورهای تایلند، هند، ارمنستان و مالزی بعنوان دیگر محل‌هایی یاد می‌کند که موساد در پی تقویت هر چه بیشتر ایستگاه‌های تروریستی خود در آنهاست.

منابع مطلع تأکید می‌کنند در اغلب موارد، کشورهای میزبان از هویت واقعی این مقرهای جاسوسی ـ عملیاتی بی‌خبر بوده و فعالیت آنها را از نوع متعارف دیپلماتیک تصور می‌کنند. همچنین این منابع اظهار می‌دارند که اهداف عملیاتی تعریف شده برای این ایستگاه‌ها به هیچ وجه منحصر به ایران نیست و کشورهایی مانند سوریه، عراق، عربستان، مصر و تونس را نیز در بر می‌گیرد.


گفتنی است، کارشناسان امر اظهار می‌دارند که علاوه بر شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران، موج بیداری اسلامی و وقوع انقلاب‌های اسلامی در منطقه نیز در تغییر آرایش ایستگاه‌های موساد مؤثر بوده است.