- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تولید ۱۲۵ هزار تن خرما در دشتستان

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از تولید ۱۲۵ هزار تن خرما در ۳٫۸ میلیون اصله نخل دشتستان خبر داد.

حسین قیصری شامگاه پنج‌شنبه در نشست با مسئولان دشتستان اظهار داشت: حمایت از کشاورزان و تقویت این قشر اهمیت زیادی دارد و اداره جهاد کشاورزی دشتستان در این مسیر نهایت تلاش خود را به کار بسته است.

وی با اشاره به جایگاه دشتستان در عرصه کشاورزی افزود: دشتستان دارای بیشترین سطح زیرکشت در استان است و بر اساس آمار موجود ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی را در اختیار دارد.

قیصری تصریح کرد: در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده باید از تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف کشاورزی حمایت کنیم تا شاهد رشد و شکوفایی کشاورزی در منطقه باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از تولید ۱۲۵ هزار تن خرما در دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: وضعیت تولید خرما در دشتستان در چند سال اخیر مطلوب بوده و همواره بیشترین میزان تولید خرمای استان در اختیار دشتستان بوده است و امسال بیش از ۱۲۵ هزار تن خرما در دشتستان برداشت شد.

وی بیان کرد: در این شهرستان بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نخل وجود دارد و با تولید سالانه بالغ بر ۱۲۵ هزار تن خرما رتبه نخست استان بوشهر را در اختیار دارد و هر سال نیز بر میزان تولید خرما افزوده می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان ابراز داشت: گسترش و تجهیز صنایع بسته‌بندی خرما سبب می‌شود که خرما با کیفیت بهتر و مناسب‌تری به دست مشتری برسد و این امر در رونق بازار خرما بسیار اثرگذار است و از مسئولان انتظار داریم در تقویت صنایع بسته‌بندی خرما تلاش گسترده‌تری داشته باشند.

قیصری عنوان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان در چند سال اخیر تلاش بسیار زیادی را برای رونق خرما و رشد این محصول انجام داده و نتایج خوبی نیز در بر داشته است و به فضل خدا امسال بتوانیم به توفیقات بیشتری نیز برسیم.

وی یادآور شد: کیفیت‌بخشی در امر تولیدات کشاورزی امر مهمی در بازاریابی است و از کشاورزان شهرستان انتظار داریم محصولات خود را با بهترین کیفیت تولید کنند تا در فروش محصول با مشکل مواجه نشوند.