- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

صدور مجوز ساخت سه پتروپالایشگاه و پالایشگاه توسط بخش خصوصی در عسلویه

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صدور مجوز ساخت سه پتروپالایشگاه و پالایشگاه توسط بخش خصوصی در عسلویه خبر داد.پتروپالایشگاه [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، حجت‌الله فریدونی اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی از پتانسیل بسیار بالایی برای پیشرفت و توسعه برخوردار است.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صدور مجوز ساخت سه پتروپالایشگاه و پالایشگاه توسط بخش خصوصی در عسلویه خبر داد.

فریدونی با بیان اینکه تاکنون درخواست ساخت ۱۴ پالایشگاه و پتروپالایشگاه در منطقه عسلویه توسط بخش خصوصی به این سازمان ارائه شده است، گفت: تاکنون برای سه درخواست مجوز ساخت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه سه ماه بعد از صدور مجوز باید ساخت پالایشگاه یا پتروپالایشگاه آغاز شود، یادآور شد: سرمایه مورد نیاز برای ساخت این سه واحد متناسب با حجم خوراک آنها متفاوت خواهد بود.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حجم خوراک این سه واحد پالایشی را بین ۴۰ تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و افزود: خوراک این واحد‌ها میعانات گازی و گاز خواهد بود.

فریدونی تاکید کرد: مجوز ساخت این سه پالایشگاه در منطقه “پارس دو” عسلویه صادر شده است.