- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

این زن رئیس سیا را از کاربی‌کار کرد+عکس

رئیس سازمان سیا به دلیل داشتن رابطه نامشروع با زنی که به بهانه نوشتن شرح حال او، به پترائوس نزدیک شده بود، وادار به استعفا شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «دیوید پترائوس» در بیانیه روز جمعه خود آورده « بعد از ۳۷ سال زندگی مشترک، من در قضاوت‌های خود بسیار ضعیف عمل کردم و با فرد دیگری رابطه برقرار کردم. چنین رفتاری کاملا غیرقابل قبول است، چه به عنوان همسر و چه به عنوان رئیس سازمانی همچون سیا. رئیس‌جمهوری، استعفای من را از سر لطف پذیرفت».

هر چند با توجه به بیانیه «دیوید هاول پترائوس»، رئیس سازمان سیا، در نگاه اول به نظر می‌رسید او شخصا و با اختیار، به داشتن رابطه نامشروع اعتراف کرده است، اما انتشار برخی جزئیات پراکنده و در کنار هم قرار گرفتن آنها نشان داد، پس از کشف رابطه او با یک زن توسط اف‌بی‌آی، پترائوس مجبور به اعتراف و استعفا شده است. اما این زن کیست؟

 

                                                   پائولا پرادول در کنار دیوید پترائوس

«پائولا برادول»، متولد ۱۹۷۲،  نویسنده و محقق آمریکایی است که همسر «اسکات برادول»، متخصص رادیولوژی در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی آمریکا و مادر دو فرزند پسر است. 

پائولا برادول که فارغ التحصیل آکادمی نظامی آمریکا در وست پوینت در سال ۱۹۹۵ است، در روزنامه‌های «نیویورک تایمز» و «بوستون گلوب» نیز قلم می‌زند. او مدیر مرکز «جبسن» در مطالعات ضد ترور بوده و بعدها در دپارتمان مطالعات جنگ مدرک دکتری خود را کسب کرده است. نکته اینکه او در ارتش آمریکا نیز خدمت کرده و اکنون در نیروهای ذخیره ارتش آمریکا درجه سرگردی دارد.

برادول چندی پیش به بهانه نوشتن شرح‌ حال دیوید پترائوس به او نزدیک شد و در نهایت او با کمک «ورنون لوب» بیوگرافی او تحت عنوان «همه چیز درباره تحصیلات ژنرال دیوید پترائوس» را در ژانویه ۲۰۱۲ منتشر کرد.

 

                                                           پائولا برادول

۱۱ ماه پس از انتشار این کتاب، مقامات پلیس فدرال، به نزدیکی بیش از حد برادول با پترائوس به او مشکوک شدند و او را تحت نظر گرفتند. بعد از مدتی اف‌بی‌آی، این زن را به خاطر تلاش برای دسترسی به ایمیل‌های پترائوس تحت بازجویی قرار داد. ظاهرا پس از این بازجویی‌ها بود که رابطه پنهانی پترائوس با برادول افشاء شد و در نتیجه رئیس سازمان سیا وادار به استعفا از سمت خود شد.

اما نکته قابل تامل درباره این رسوایی آن بود که این بار بر خلاف سایر موارد، متهم مجبور شد، بحث استعفای خود را امری از سر اختیار جلوه دهد در حالی که او وادار به کناره‌گیری از سمت خود شده بود!