- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فعالیت ۸ کشتارگاه دام در بوشهر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: هشت کشتارگاه دام به صورت صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی در این استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری “عسلویه نیوز”  مرتضی بحرانی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دامپزشکی دشتستان اظهار داشت: دامپزشکی استان بوشهر نظارت دقیقی بر تولید و عرضه انواع مواد غذایی دارد و برای تامین سلامت شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی با جدیت و همت کارشناسان و کارکنان این سازمان در تمام ایام سال انجام می‌شود و مجموعه دامپزشکی نسبت به تضمین سلامت مواد غذایی در جامعه حساسیت ویژه خود را دارد و هیچ گونه کوتاهی نخواهیم داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال جاری ۳۰ هزار بازرسی بهداشتی از کارگاه‌های عمل‌آوری مواد پروتئینی و لبنی و کشتارگاه‌ها در این استان انجام شد.

بحرانی ادامه داد: در اجرای این بازدیدها یک‌هزار و ۴۷۸ مورد رعایت نکردن بهداشت گزارش شد که ۷۷ مورد آن به مراجع قضایی ارجاع و بیش از ۳۰ تن فرآورد نیز ضبط شد.

این مسئول یادآور شد: از وظایف مهم دامپزشکی استان بوشهر، نظارت بهداشتی و کنترل بر فرآورده‌های دامی، طیور، گوشت قرمز، ماهی و مرغ هم در مرحله تولید و هم در مرحله توزیع است.

وی اضافه کرد: هشت کشتارگاه دام به صورت صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی در استان بوشهر فعالیت دارند که از این تعداد سه کشتارگاه در دشتستان به طور شبانه‌روز فعال هستند و عمده تولیدات دامی استان بوشهر را تامین می‌کنند.

در این آیین از خدمات سعید کریمی تقدیر و سیروس بنافی به عنوان رئیس جدید اداره دامپزشکی دشتستان معرفی شد.