- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آیا بوشهر در دولت روحانی منطقه آزاد خواهد شد؟

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر گفت: مطالعات تکمیلی منطقه آزاد تجاری بوشهر شامل ۲ هزار صفحه، ۸ جلد کتاب و بیش از ۱۰ هزار سند پشتیبان در اختیار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد قرار گرفت و رایزنی‌ها پس از تغییرات هیئت دولت همچنان ادامه دارد.

رضا عوض‌پور دیروز در ارتباط با طرح بندر آزاد تجاری بوشهر که از زمان انتصاب حسنوند به استانداری در شهریورماه ۹۱ توسط وی مطرح و پیگیری شده، اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی از سال‌های گذشته برای این امر انجام شده است، اما اخیراً رایزنی‌هایی با شورای عالی منطقه آزاد صورت گرفته است.

وی افزود: طی این نشست، مقرر شد که ما مطالعات امکان سنجی منطقه تجاری آزاد را انجام دهیم که ما نیز با استفاده از چند مشاور متخصص این مطالعات را تکمیل کردیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر تصریح کرد: مطالعات تکمیلی که شامل بیش از ۲ هزار صفحه و ۸ جلد کتاب و بیش از ۱۰ هزار سند پشتیبان است که در اختیار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد قرار گرفت و این رایزنی‌ها پس از تغییرات هیئت دولت همچنان ادامه دارد.

وی نظر شورای عالی مناطق آزاد در مورد استان بوشهر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این مسئله پس از تصویب در کمیسیون وابسته به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، از طریق هیئت دولت پیگیری خواهد شد و مراحل قانونی خود در آنجا را نیز طی خواهد کرد.

عوض‌پور در گفتگو با فارس اذعان داشت: با توجه به مطالعات شورای عالی مناطق آزاد در دهه ۷۰ در استان بوشهر، این منطقه نخستین گزینه از نظر ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار منطقه آزاد شناسایی شده بود و حتی مناطقی مثل کیش در رده‌های هفتم به بعد قرار داشته‌اند که به هر حال این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

وی عنوان کرد: با توجه به دلایل قانونی محکمی که در این زمینه در اختیار داریم، پیگیر این موضوع هستیم و اعتقادمان بر این است که اگر بوشهر به عنوان منطقه آزاد تجاری شناخته شود، کمک شایانی در توسعه اقتصادی کشور و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نه تنها در استان بوشهر، بلکه در استان‌های همجوار نیز خواهد بود.