- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تساوی ایران برابر بحرین با گل دقایق پایانی جباری

دیدار تیم های ایران و بحرین در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از ساعت ۱۹ در ورزشگاه ملی منامه و با قضاوت ”مالک عبدالرشید” از سنگاپور آغاز شد.

در ابتدای این دیدار بازیکنان تیم ملی بحرین که به نظر می رسید برای جبران شکست ۶ بر صفر دیدار رفت انگیزه های زیادی داشتند با استفاده از توپ های بلند به دنبال بازکردن دروازه تیم ایران بودند که مدافعان کشورمان اجازه این کار را به میزبان ندادند.

در ادامه هافبک های تیم ایران با استفاده از پاس های کوتاه میانه میدان را در اختیار گرفته و بحرین را به عقب نشینی وادار کردند.

حرکات پابه توپ ”محمدرضا خلعتبری” و ”غلامرضا رضایی” و پاس های در عمق ”مجتبی جباری” و ”آندرانیک تیموریان” برنامه های تیم ایران برای رسیدن به گل در نیمه نخست بود که چند مرتبه نیز فرصت های گلزنی را به ارمغان آورد.

در آخرین ثانیه های نیمه نخست و بر خلاف جریان بازی تیم ملی بحرین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ”نایف الهاینی” از تعلل مدافعان تیم کشورمان بهره لازم را برد و گل برتری بحرین در نیمه نخست را به ارمغان آورد.

در نیمه دوم تیم ایران به طور کامل توپ و میدان را در اختیار گرفت و حملات گسترده ای را برای جبران گل خورده آغاز کرد.

پس از سپری شدن چند دقیقه از نیمه دوم ”کارلوس کی روش” سرمربی ایران تغییراتی را در ترکیب به وجود آورد و ”جواد کاظمیان” و ”محمد قاضی” را برای رسیدن به اهداف خود وارد زمین کرد.

پس از این دو تعویض تیم ایران آهنگ بهتری را پیدا کرد و فرصت های خوبی نیز برای گلزنی داشت اما بی دقتی مهاجمان کشورمان فرصت گلزنی را از تیم ایران گرفت.

در نیمه دوم بازیکنان بحرین که در اتلاف وقت تبحر خاصی دارند بارها به بهانه مصدومیت خود را برروی زمین انداختند که این مساله با اعتراض بازیکنان و کادر فنی تیم کشورمان مواجه شد.

در دقیقه ۷۷ سومین تعویض تیم ایران انجام شد و ”میلاد می داوودی” به جای رضایی وارد زمین شد تا با استفاده از ضربات راه دور خود گره گشای تیم ایران باشد.

اتلاف وقت بازیکنان بحرین و عجله مهاجمان کشورمان در این بازی باعث شد تا بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در زدن ضربات آخر بسیار بی دقت عمل کرده و فرصت ها را از دست بدهند.

در دقیقه سوم از وقت های تلف شده نیمه دوم ”مجتبی جباری” از یک توپ بلند و اشتباه مدافعان حریف به خوبی استفاده کرد و گل تساوی را به ارمغان آورد.

تیم ایران با این تساوی هشت امتیازی شد و بحرین هم در امتیاز پنج باقی ماند.