- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

حمله اسراییل به ایران تا دو ماه دیگر

در حالی رسانه های غربی درباره احتمال حمله به ایران می گویند که اخیرا وزیر دفاع اسراییل با اشاره به اینکه جنگ شوخی نیست هر گونه شایعه حمله به ایران را رد کرده است.

یک روزنامه بریتانیایی بر اساس پیش بینی سازمان اطلاعات خارجی این کشور ( MI6) مدعی شد که اسراییل تا دو ماه دیگر به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران [1] روزنامه دیلی میل بریتانیا نوشت که سازمان اطلاعات بریتانیا بر این باور است که به احتمال فراوان اسراییل تا اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده (۲۰۱۲) به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد.

بر اساس این گزارش آمریکا نیز در این حمله احتمالی از نیروهای اسراییلی پشتیبانی خواهد کرد .

خبرها و گزارش های مربوط به حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران همزمان با انتشار گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی از برنامه های هسته ای ایران افزایش یافته است .

در گزارش جدید آژانس اتهاماتی درباره تلاش ایران برای تولید سلاح هسته ای مطرح شده است که ایران این اتهامات را به شدت رد کرده است .

در حالی رسانه های غربی درباره احتمال حمله به ایران می گویند که اخیرا وزیر دفاع اسراییل با اشاره به اینکه جنگ شوخی نیست هر گونه شایعه حمله به ایران را رد کرده است.

ایران اعلام کرده که به شدت در برابر هر گونه تجاوز احتمالی نظامی پاسخ خواهد داد به نحوی که متجاوزان از کرده خویش پشیمان خواهند شد.

همزمان هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در حاشیه اجلاس آسیا – اقیانوسیه در هونولولو از ایران خواست تا در روزهای آینده درباره ابهامات و اتهامات مطرح شده در گزارش اخیر آژانس پاسخ دهد .

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز قرار است در حاشیه اجلاس آسیا اقیانوسیه با همتایان روس و چینی خود ملاقات کرده و آنها را به در پیش گرفتن رویکردی سخت تر در قبال ایران ترغیب کند.

روسیه و چین اعلام کرده اند که از تحریم های جدید شورای امنیت علیه ایران پشتیبانی نمی کنند . این دو کشور همچنین تاکید کرده اند که مساله هسته ای ایران باید در چارچوب دیپلماتیک و با گفتگو حل و فصل شود.

این چندمین بار در سال های اخیر است که رسانه های غربی برای حمله اسرائیل به ایران زمان تعیین می کنند!